تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، مهدی گمار در گفت‌وگویی با ستاد خبری جشنواره تئاتر دانشگاهی گفت: در بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی با رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی در استقبال و ثبت‌نام هنرمندان برای ارائه آثار روبه‌رو هستیم. امسال در بخش صحنه‌ای ۶۰۳ اثر و در بخش تجربه‌های اجرا ۸۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد.

وی ادامه داد: در بخش صحنه‌ای از میان ۶۰۳ اثر، ۴۱۰ نمایش انتخاب شد و در بخش تجربه اجرا نیز از میان ۸۰ اثر پیشنهادی ۲۱ اثر پذیرفته شد.

دبیر بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی تاکید کرد: ما در این دوره به این نکته توجه کرده‌ایم که جشنواره تئاتر دانشگاهی نسبت به دیگر جشنواره‌ها از چه ظرفیتی برخوردار است و در همین راستا شعار جشنواره را “تئاتر به مثابه اندیشه در تولیدات دانشگاهی” در نظر گرفتیم.

وی افزود: ما می‌خواهیم به این قیاس برسیم که تولید تئاتر دانشگاهی چه تاثیراتی دارد و تولید نشدن و یا تولید شدن آثار آن چه تفاوتی دارد. سمینارها و نشست‌های این دوره جشنواره نیز حول همین محور خواهد بود.

دبیر این دوره از جشنواره گفت، به لحاظ محدودیت زمانی نمی‌توانیم بخش مناطق را مطابق چند دروه‌ پیشین برگزار کنیم اما جایزه‌‌ای تحت عنوان جایزه ویژه‌ کانون‌های نمایشی در نظر گرفته‌ایم که به آثار هنرمندان استان‌هایی غیر از استان تهران و البرز اختصاص دارد.

دبیر بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی در سخنانش در خصوص تعاملات با وزارت علوم عنوان کرد: تاکنون ارتباطات و همکاری‌‌ خوب و رضایت‌بخشی داشته‌ایم و من امیدوار هستم این همکاری همچنان ادامه پیدا کند.

وی درباره بودجه این دوره  نیز بیان کرد:  سرفصل بودجه این دوره جشنواره هنوز به من ارائه نشده است.

مهدی گمار درباره زمان بندی جشنواره و نوع برگزاری آن نیز تشریح کرد:  امسال تمامی بخش‌های جشنواره تئاتر دانشگاهی از ۱۵ تا ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد