به بهانه ی آغاز سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

جشنواره ای که به نظر می رسد خوب باشد


%d8%b3%d8%b1%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87
۱ – شروع سی و پنجمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر هم زمان شد با حادثه غم بار و دلخراش ساختمان پلاسکو و از دست دادن آتش نشانان فداکار و جان باخته ی کشور عزیزمان ، از صمیم قلب برای سلامتی آتش نشانانی که هنوز خبر موثقی از وضعیت شان در دسترس نیست ، دعا و آرزوی سلامتی می کنیم و این حادثه دردناک را به مردم ایران تسلیت می گوییم .

 

۲ – ما در تئاتر فستیوال در هر جشنواره تئاتری تمام تلاش خود را کرده ایم که در بیشترین حد ممکن جشنواره ها را پوشش خبری دهیم و در حد توان تمامی آثار جشنواره را بررسی کنیم و از قلم نیاندازیم . در سی و پنجمین جشنواره تئاترفجر تا امروز که جشنواره هنوز آغاز به کار نکرده است  ۱۰۴ خبر و مصاحبه در سایت قرار گرفته است و مرداد ماه ۱۳۹۵ اولین خبر در رابطه با سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر روی خروجی سایت قرار گرفته است . در روزهای جشنواره نیز شما مخاطبین عزیز و گرامی می توانید جدیدترین اخبار ، مصاحبه ها و نقدها و حاشیه های جشنواره را در تئاتر فستیوال دنبال کنید.

 

۳ – معتقدیم در هر زمینه ای اگر نقد نباشد ، آن موضوع به مرور پویایی خود را از دست می دهد و دچار رکودی می شود که بیرون آمدن از آن تقریبا غیرممکن خواهد بود . نقد می تواند پایه و اساس پویایی و به روز بودن هر فعالیتی باشد که در سایه آن رشد کند و به بالندگی برسد . جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز از این قاعده مستثنی نیست   پس در ایام جشنواره تمام تلاشمان را می کنیم که با تیزبینی ، جشنواره ، حواشی آن و آثار موجود در جشنواره را به تیغ تیز نقد بسپاریم تا به امید خدا هر سال جشنواره ای پویاتر و به روز تر داشته باشیم .

 

۴ – از تمامی رسانه های فعال و غیرفعال در حوزه تئاتر خواهشمندیم که در هر شرایطی که مطلبی اعم از عکس ، گزارش ، مصاحبه و نقد و یادداشت از رسانه تئاترفستیوال در رسانه های مجازی و غیرمجازی خود استفاده می کنند جانب امانت داری را رعایت کرده و با ذکر منبع،  حقوق نویسنده و صاحب اثر را رعایت نمایند. و یا زحمتی به خود دهند ، خودشان دست به قلم و دوربین شوند و تولید داشته باشند که بی شک هر که نان بازوی خویش خورد !

 

۵ – چند سالی است که شعار ” تئاتر برای همه ” شعار اصلی و خط مشی جشنواره تئاتر فجر شده است . همگانی کردن تئاتر،  جز با دخیل کردن مردم در جشنواره رخ نمی دهد و نمی توانیم به عنوان یک شعار هر ساله از کنار آن بگذریم و در نهایت جشنواره تئاتر فجر بازهم مختص تئاتری باشد و بس.

ما امسال در تئاتر فستیوال تصمیم گرفتیم با برگزاری مسابقه ی عکاسی با موبایل از جشنواره تئاتر فجر از مردم درخواست کنیم تا جشنواره و حواشی آن را از نگاه خود ثبت کنند ، چرا که بی شک نگاه تیزبین ، نقادانه و هنرمندانه ی مردم  می تواند در بهتر دیده شدن و برگزار شدن جشنواره کمک شایانی کند .

در این راستا برای بهتر برگزار کردن این مسابقه و اهدای جوایز به برگزیدگان ، جوایزی را توسط حامی مالی مسابقه ی ” تئاتر از نگاه همه ” ، از محصولات box bama  که هر یک به ارزش ۲۰۰هزار تومان است در نظر گرفتیم . هدایایی به مناسبت روز عشق که بهترین هدیه برای چنین مناسبتی است . عشقی که اگر نباشد هیچ چیز معنا ندارد ، خواه عشق به فرد باشد ، خواه عشق به هدف ، خواه عشق به تئاتر و یا عشق به وطن که به قول نادر ابراهیمی ضرورت است ، نه حادثه !

 

۶ – به نظر می آید جشنواره ی خوبی در پیش خواهیم داشت .

 

 

۴ نظر ثبت شده است .

  1. مرید میرنبوی گفت:

    انشاالله که خوب باشد امروز که خیلی خلوت بود

  2. Paris گفت:

    خدا قوت
    حاشیه هاتون رو بیشتر کنید خیلی باحاله

  3. قربانعلی صوریان گفت:

    انشالله موفق باشید

  4. کریم ن گفت:

    چه جالب جایزه میدین واقعا ؟؟ چطوری میشه شرکت کرد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *