مهدی محمدی : کار کردن با میکائیل شهرستانی هم لذت بخش است و هم سخت !


میکائیل شهرستانی این روزها نمایش “پدر” نوشته اگوست استریندبرگ را به همراه هنرجویان خود در تماشاخانه دراما به روی صحنه برده است . مهدی محمدی اصل یکی از هنرجویان میکائیل شهرستانی است که در این نمایش نقش کشیش را ایفا می کند . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت وگویی با مهدی محمدی داشته است و از ویژگی های نقش کشیش و تجربه ی کار با میکائیل شهرستانی برای ما گفت .

تئاتر فستیوال

مهدی محمدی اصل در مورد ویژگی های نقش کشیش گفت : استاد شهرستانی کلیاتی در مورد خصوصیات کشیش ها مانند سخنوربودن و عکس العمل هایشان در شرایط مختلف که با یک فرد عادی فرق می کند و احساساتش ، خشمش و حتی شوخی کردنش گفتند . استاد به نکات ریزی اشاره کردند و من سعی کردم که آن ها را اجرا کنم ، حالا نمی دانم تا چه حد به این شخصیت نزدیک شدم .

او در ادامه افزود : مسئله ای که برای خودم معضل بود ، بحث بیان بود چون هم صداسازی دارد و هم اینکه این کشیش را در حالت های مختلف می بینیم . من بیشتر از طریق بیان و از بیرون یعنی از طریق لباس و گریم سعی کردم به این نقش نزدیک شوم تا از درون . سپس سعی کردم این دو را ترکیب و به هم نزدیک کنم تا آن ها را به وحدت برسانم ، حالا چقدر موفق بودم باید تماشاگران تشخیص بدهند .

بازیگر نقش کشیش در نمایش “پدر” در مورد اولین تجربه ی کار حرفه ای خود گفت : پارسال در همین زمان در نمایش “هفت پرده” که در سالن  چهارسو مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفت ، دستیار صحنه بودم و در آن کار، نقش شاهین سرکیسیان را بازی می کردم . نمایش “پدر” به لحاظ حرفه ای دومین کارم است . کارهای دانشجویی و آموزشگاهی داشتم که در این سطح نبودند .

محمدی با بیان اینکه بازیگری را از سن بالایی شروع کرده است ، در مورد ادامه ی فعالیت بازیگری خود توضیح داد : سال ها از زمان دانشجوییم می گذرد و در سن ۳۰ سالگی تصمیم گرفتم با همه ی سختی ها ، مشغله کاری و مشکلات روزمره دوباره شروع کنم . بازیگری کاری زمان بر و فرسایشی  است . شاید در تجربیات اول کار راحت و دلچسبی به نظر بیاید ولی واقعا کار مشکلی است . با تمام این مسائل اگر شرایطش مهیا باشد ، قصد دارم ادامه دهم ولی به شکل درستش . این را ار استاد یاد گرفتم که باید از راهش وارد شد والا اینکه آدم در چند تا پروژه شرکت داشته باشد ، دلچسب نیست . توانایی و قدرتی که پشتوانه کار آدم است ، مهم تر است .

او در ادامه در مورد تجربه ی کار با میکائیل شهرستانی گفت : کار کردن با آقای شهرستانی خیلی خوب است چون جدا از تخصصشان که جای بحث ندارد ، انسان شریف و با دانشی هستند . در ژانرهای مختلفی از جمله بازی در سینما ، گویندگی ، بازیگری رادیو و … فعالیت داشتند و رزومه ی کاملی دارند . کار کردن با ایشان هم لذت بخش است ، هم سخت چون انسانی نیستند که بخواهند از کسی تعریف و تمجید کنند ، اصلا تعارف ندارند . حتما به شما خواهند گفت که به درد این کار نمی خوری یا تلاشت را بیشتر کن و ایرادهای کارت این است . معمولا بچه هایی که می خواهند تئاتر را شروع کنند ، خیلی آمادگی این جملات ، در واقع باریک بینی و نکته سنجی را ندارند . ایشان خیلی دلسوزانه با بچه ها برخورد می کنند و از هیچ کم و کاستی نمی گذرند . در کار کردن با آقای شهرستانی اگر توقع داشته باشید ، از شما تعریف بکنند یا انرژی کاذبی به شما بدهند ، اینگونه نیست . خیلی واقع گرایند و در همان سطحی که هستید با شما برخورد می کنند .

مهدی محمدی اصل در پایان گفت : از شما بابت این مصاحبه و استاد خوبم آقای شهرستانی که تجربه ی جدی ام را با ایشان شروع کردم و همینطور از اساتید سابقم خانم تیرانداز ، دکتر دلخواه ، آقای حمیدرضا هدایتی و کسانی که در کنارشان بودم ، تشکر می کنم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *