اجرای ۲ پروژه مشترک نمایشی ایران و لهستان در اصفهان


پرفورمنس «ما می بخشیم اما فراموش نمی کنیم…» و نمایش «اصفهان، شهر بچه‌های لهستان» نوشته محمد چرمشیر و طراحی رکسانا مهر افزون ۱ و ۲ آذر در موزه هنرهای معاصر و تالار هنر اصفهان اجرا می شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، پرفورمنس «ما می‌بخشیم اما فراموش نمی‌کنیم…» که اول آذر در موزه‌ هنرهای معاصر اصفهان به صحنه خواهد رفت، بخشی از پروژه‌ آموزشی‌ای است که توسط باشگاه نوجوانان «لَدِر تیم» آماده‌سازی شده که در لهستان به اجرا درآمد. در هنگام آماده‌سازی نسخه‌ ایرانی، ایده‌ جدیدی با الهام از جمله‌ نلسون ماندلا «ما می‌بخشیم اما فراموش نمی‌کنیم …» به اجرا افزوده شد. در این بخش شرکت‌کنندگانِ کارگاه‌ها، داستان‌ها و مونولوگ‌های کوتاهی که نشان‌دهنده‌ نگاه معاصرشان به رویدادهای گذشته از ۲ منظر پناهندگان لهستانی و از دید مردم اصفهان در برخورد با مهاجران لهستانی‌ها را به هنگام جنگ، به نگارش درآوردند. داستان‌ها و مونولوگ‌ها برگرفته از رویدادهای واقعی و بر اساس مصاحبه‌ها، عکس‌ها، ویدئوها، کتاب‌های تاریخی و داستان کوتاه‌های تخیلی شکل‌گرفته است.

نمایش «اصفهان، شهر بچه‌های لهستان»  به نویسندگی محمد چرمشیر پنجشنبه دوم آذر در تالار هنر اصفهان به صحنه خواهد رفت. طراحی این پروژه بر عهده رکسانا مهرافزون است که با حضور جمعی از نوجوانان به صحنه بُرده می‌َشود.

این پروژه تحت حمایت همکاران ایرانی و لهستانی از جمله سفارت لهستان در تهران، موسسه‌ آدام میسکیه‌ویچ، PGNiG شرکت دولتی نفت و گاز لهستان، موسسه‌ گروتوفسکی، کمپانی تئاتر آفتاب، اداره کل هنرهای نمایشی، تئاتر شهر تهران، انجمن هنرهای نمایشی ایران، موزه‌ هنرهای معاصر اصفهان، تالار هنر اصفهان، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و بنیاد گندم (مرکز گفتگوی بینافرهنگی) به اجرا درمی‌آید.

آنا آندرس، فرزند ولادیسلاو آندرس مهمان ویژه‌ اجرای نمایش «اصفهان شهر بچه‌های لهستان» خواهد بود. ارتش آندرس نام غیررسمی نیروهای ارتش لهستان در جبهه‌ی شرقی در سال‌های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۲ بود، که به خاطر نام فرمانده‌ی این ارتش ولادیسلاو آندرس به این نام خوانده می‌شد. نمایش درباره‌ مهاجران لهستانی است که در زمان جنگ جهانی دوم به ایران آمدند. این گروه از پناه‌جویان به کمک سازمانی به نام ارتش آندرس به شهرهای مختلف ایران اعزام شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *