اجرای ۲ نمایش آئینی در ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه


ویژه‌برنامه «حدیث اشک» همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) با برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله نمایش‌های آیینی «سوگ ساقی» و «کجاوه نور» در میدان امام حسین (ع) اجرا می شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س) در میدان امام حسین (ع) در حال برگزاری است. سید علیرضا فاطمیان پور، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و دبیر ستاد فاطمیه با تشریح برنامه‌های ویژه ایام فاطمیه گفت: هر شب دو نمایش آیینی در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود. این دو نمایش که «سوگ ساقی» و «کجاوه نور» نام دارند، هر شب از ساعت ۱۸:۳۰ تا۲۰:۳۰ اجرا می‌شوند و تا روز یکشنبه ۸ اسفندماه ادامه خواهند داشت. به دلیل استقبال خیلی خوب مخاطبان از این دو نمایش امکان تمدید آن ها نیز وجود دارد.

وی افزود: غرفه مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ با موضوع حجاب نیز همچنان در میدان امام حسین (ع) برپاست و علاوه بر اجرای برنامه «من حجاب را دوست دارم» محصولات فرهنگی مرتبط با حجاب توزیع می‌شود و مسابقات مرتبط با حجاب در حال اجراست.

دبیر ستاد فاطمیه ادامه داد: روز چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ عزاداری به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در خیمه‌ای در میدان امام حسین (ع) با حضور مداحان اهل بیت برگزار می‌شود و همراه با آن مراسمی برای یادبود مرحوم آیدین روشن‌ضمیر انجام می‌شود.

وی به اجرای برنامه «سمنو پزان» اشاره کرد و گفت: برنامه «سمنو پزان» روز چهارشنبه همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه (س) از اذان مغرب آغاز می‌شود و تا صبح روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت. «سمنو پزان» یکی از سنت‌های آیینی مردم ایران است که در کنار پختن سمنو، روضه و عزاداری انجام می‌شود. این برنامه به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و با همکاری شهروندان برگزار می‌شود.

فاطمیان پور درباره دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در میدان امام حسین(ع) گفت: با همکاری مجموعه فرهنگی ریحانه النبی «کوچه بنی‌هاشم» را با متراژ هزار و ۳۰۰ متر شبیه‌سازی کرده‌ایم. مردم با ورود به این کوچه با تیم‌های محتوایی رو به رو می‌شوند که زندگی حضرت زهرا (س) را تا زمان شهادت ایشان توضیح می‌دهند و ارتباط این مسئله با مهدویت را تشریح می‌کنند. در انتهای کوچه نیز محصولات فرهنگی با هدف بصیرت‌افزایی به شهروندان اهدا می‌شود. این برنامه تا ۱۵ اسفند هر روز ساعت ۱۷ تا ۲۳ اجرا می‌شود و پذیرای علاقه‌مندان است. همچنین صبح‌ها آمادگی بازدید مدارس با هماهنگی قبلی وجود دارد.

ویژه‌برنامه «حدیث اشک» به مناسبت ایام فاطمیه هر روز در میدان آیینی امام حسین (ع) در حال اجراست و علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این محل از برنامه‌های متنوعی مانند کوچه بنی‌هاشم، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *