فراخوان دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مریوان منتشر شد


فراخوان دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر (خیابانی – کاربردی – محیطی) مریوان در ۷ بخش منتشر شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر (خیابانی – کاربردی – محیطی) مریوان با دبیری فاتح بادپروا برای برگزاری این جشنواره در شهریورماه ۱۳۹۶ فراخوان داد.

این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان کردستان، اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنــــرهای نمایشی ایران، انجمن هنرهای نمایشی کردستان، شورای اسلامی‌ شهر و شهرداری مریوان برگزار خواهد شد.

در این فراخوان آمده است که جشنواره بر محور های وفاق و انسجام اجتماعی و مشارکت سیاسی برای پیشرفت کشور، ترویج فرهنگ اصیل ایران اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادبیات پایداری، ترویج نشاط اجتماعی و روحیه امید با تکیه بر فرهنگ  ایران اسلامی، موضوعات شهروندی و معضلات شهری، محیط زیست، منابع طبیعی و ثروت‌های ملی (با تأکید بر دریاچه زریبار)، ترویج فرهنگ صلح و دوستی و احترام متقابل بین ملت‌ها و مبارزه با تروریسم تاکید داشته و نگاه ویژه ای نیز به آگاهی بخشی و دانش افزایی درباره آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد، بیکاری، طلاق و تلاش در پیشگیری از این آسیب ها و همچنین اقتصاد مقاومتی دارد.

دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با افزودن بخش کودک و نوجوان در ۷ بخش‌ برگزار خواهد شد.

در بخش مسابقه ایران نمایش‌های متقاضی با گونه‌های متفاوت نمایش‌های فضای باز(خیابانی – کاربردی – محیطی) با اولویت محورهای مورد تأکید جشنواره حضور خواهند داشت.

بخش نمایش‌های آیینی و سنتی نیز آثارتولید شده بر اساس فرهنگ بومی و محلی، خرده فرهنگ‌ها، بازی‌های محلی، آیین و سنن اقوام مختلف کشور را شامل می شود.

در بخش تئاتر ملل آثاری از سایر کشورهای جهان بر پایه شیوه‌های نوین تئاتر خیابانی که به مضامین انسانی همچون صلح و دوستی بین ملت‌ها و دفاع از ستمدیدگان بپردازد در اولویت انتخاب خواهد بود.

بخش تئاتر کودک ونوجوان در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با هدف حمایت از آثار هنری خلاق وتربیت نسل آینده ورشد وپرورش فرزندان ایران اسلامی شکل گرفته و ستاد برگزاری جشنواره این بخش را به صورت غیر رقابتی برگزار خواهد کرد. نقش آموزشی وتربیتی در انتقال مضمون به مخاطب،اولویت انتخاب در این بخش است.

در بخش مهمان این جشنواره نیز با هماهنگی دبیــــرخانه جشنواره های اداره کل هنرهای نمایشی ورایزنی با دبیران جشنواره های معتبر کشور، از میان آثار معرفی شده، از ۴ اثر برتر نمایش خیابانی، جهت حضور در دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان دعوت خواهد شد.

دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با هدف ارتقای بنیه علمی این حوزه تئاتر کشور، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی تئاتر بیرونی را نیز با حضور اساتید داخلی و خارجی برگزار خواهد کرد.

مطابق فراخوان مهلت ارسال طرح و ایده به دبیرخانه این جشنواره ۹۶/۳/۱ و زمان اعلام نتایج طرح وایده های ارسالی۹۶/۳/۲۰ خواهد بود.

مهلت ارسال لوح فشرده آثاری که طرح آنها پذیرفته شده است و لوح فشرده نمایش های کودک و نوجوان ۹۶/۴/۲۰ و تاریخ اعلام نمایش های برگزیده ۹۶/۵/۱۵ اعلام شده است.

دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر ( خیابانی – کاربردی – محیطی) مریوان ۱۷تا ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *