همزمان با اعیاد قربان تا غدیر :

هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی برگزار می شود


هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی از ۱۰ شهریور در تهران برگزار می شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، دبیرخانه هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی زمان برگزاری این جشنواره را همزمان با اعیاد قربان تا غدیر، از ۱۰ شهریور ماه ۹۶ اعلام کرد.

این جشنواره دارای ۱۰ بخش تخصصی به شرح زیر است:

-نمایش های تخت حوضی(جایزه ویژه استاد علی نصیریان)

-مجالس شبیه خوانی(یادواره استاد هاشم فیاض)

-نمایش های عروسکی سنتی (یادواره کاکامحمد شیرازی)

-نمایش های سنتی ملل(آسیا در نگاه نمایش های سنتی)

-پنجمین سمینار بین المللی نمایش های آیینی و سنتی(ویژه شبیه خوانی و نقالی)

-چهارمین دوره جایزه ویژه جلال ستاری

بخش نمایش های تخت حوضی که با هدف حفظ و ترویج نمونه های اصیل نمایش های تخت حوضی شکل گرفته در دو بخش ویژه و بخش موضوعات آزاد برگزار می شود. مهلت ارسال آثار به این بخش ۲۹ فروردین ۹۶ اعلام شده است. در بخش نمایش های عروسکی سنتی نیز که برای حمایت از فعالان عرصه نمایش های عروسکی سنیت طراحی شده آثار دو بخش نگاه نو، الگوی کهن و بخش اجراهای اساتید تقسیم بندی می شوند.

در بخش مرور این جشنواره اجراهای سنتی و ایینی در محدوده زمانی ۱۱ شهریور ماه ۹۴ تا ۳۰ خرداد ۹۶ در یکی از تالاهرای تئاتر کشور حداقل ۷ اجرا داشته باشند. مهلت ارسال درخواست حضور و مدارم مورد نیاز ۱۳ تیر ماه ۹۶ اعلام شده است.

بخش نقالی نیز که در دو دسته نگاه نو، الگوی کهن و اجراهای اساتید تقسیم بندی می شود تا ۵ تیر ماه ۹۶ پذیرای فرم درخواست شرکت به جشنواره خواهد بود. بخش معرکه ها، آیین ها و بازی های نمایشی نیز تا ۳۰ خرداد ۹۶ پذیرای تقاضای شرکت، لوح فشرده اجرا خواهد بود.

بخش جوانه های نمایش ایرانی که از جمله بخش های جدید در جشنواره هجدهم است نیز با هدف پشتوانه سازی برای نمایش های آیینی و سنتی و در رده سنی کودک و نوجوان برگزار می شود. علاقه مندان در رشته های نقل و روایتگری ، شبیه خوانی ، قصه گویی و نقالی و تکه کاری سیاه بازی می توانند نمونه کار خود را به همراه فرم تقاضای حضور تا پایان تیر ماه ۹۶ به دبیرخانه ارسال کنند.

هنرمندان و گروه های نمایشی میتوانند با مطالعه دقیق فراخوان این جشنواره و تکمیل فرم تقاضای حضور مدارک مورد نیاز را به دبیرخانه دائمی جشنواره ها ارسال کنند.

هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی با دبیری داود فتحعلی بیگی از ۱۰ شهریور ماه ۹۶ در تهران برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *