امیرحسین گلشنی : بخش به علاوه تئاتر فجر اتفاق بسیار خوبی است .


نمایش “ازدواج های مرده” نوشته آزیا سرنچ تودو روویچ و به کارگردانی امیرحسین گلشنی که در تماشاخانه سه نقطه اجرای عموم خود را پشت سر گذاشت ، یکی از نمایش هایی است که در بخش به علاوه تئاتر فجر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شرکت کرده است . به بهانه ی حضور “ازدواج های مرده” در جشنواره تئاتر فجر ، خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با گلشنی داشته است که می توانید در ادامه بخوانید .

تئاتر فستیوال

الناز امیرخانی – تئاتر فستیوال : امیرحسین گلشنی در رابطه با انتخاب نمایشنامه ازدواج های مردهبرای اجرا ، گفت : زمانی که متن را خواندم ، موضوع و داستان نمایش به نظرم بسیار جذاب آمد ، به همین دلیل آن را انتخاب کردم . دوستانی را دعوت به کار کردم تا اینکه بتوانیم نمایشی را در کنار هم تولید کنیم و به مرحله اجرا برسانیم .

او در مورد تفاوت اجرای عموم و جشنواره ی نمایش ازدواج های مردهتوضیح داد : یکی از اتفاقاتی که افتاده این است که من این نمایش را در سالن خسرو شکیبایی اجرا بردم ولی در جشنواره در سالن رکن الدین خسروی تماشاخانه سه نقطه به روی صحنه رفت . همچنین برای اجرای جشنواره بازیگرها را عوض کردم و ۴ شخصیت نمایش بازیگران دیگری بودند .

این کارگردان جوان در مورد بخش به علاوه تئاتر فجر و حضور در آن گفت : بخش به علاوه تئاتر فجر اتفاق خوبی است و از اینکه چنین اتفاقی افتاده ، خوشحالم . از طریق مدیریت تماشاخانه پیشنهاد حضور در این بخش به من داده شد ، این پیشنهاد را قبول کردم و از حضور در جشنواره بسیار خوشحالم .

کارگردان نمایش شب بخیر جناب کنتدر مورد فعالیت های تئاتری خود گفت : آخرین نمایشی که به روی صحنه بردم ، نمایش “شب بخیر جناب کنت” بود که در فرهنکسرای نیاوران اجرا شد . بعد از آن تصمیم به نمایشنامه خوانی متن “ازدواج های مرده” گرفتم و پس از نمایشنامه خوانی ، آن را اجرا کردم . در مرحله ی اجرا بودیم که از طرف مدیریت تماشاخانه پیشنهاد حضور در جشنواره فجر داده شد . در حال حاضر هم تصمیمی برای اجرای نمایش دیگری نگرفته ام .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *