آماری از تماشاگران تئاتر در فصل بهار


سالن های زیر مجموعه اداره کل هنرهای نمایشی که از هفته دوم فروردین ماه کار خود را آغاز کرده اند ، مجموعه تماشاگران خود را تا تاریخ ۲۷ فروردین اعلام کردند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، مجموعه تئاتر شهر که در حال حاضر چهار نمایش روی صحنه دارد تماشاگران نمایش «چمدان» را ۱۲ هزار و ۴۶ تن اعلام کرد.

نمایش «چمدان» به کارگردانی فرهاد آییش طی ۴۰ اجرا در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به فروش ۳ میلیارد و ۳۴۸ ملیون و ۴۵۰ هزار ریال دست یافت. برای این نمایش ۸۳۴۱ بلیط تمام بها ، ۶۳۲ بلیط نیم بها ، ۱۳۱۳ بلیط تخفیف دار و ۱۷۶۰ بلیط مهمان ثبت شده است. گنجایش سالن اصلی ۵۷۹ صندلی است.

نمایش «ننه دلاور و فرزندانش» به کارگردانی امیر دژاکام که در تالار چهارسو روی صحنه است نیز طی ۱۶ اجرا ۱۶۹۹ تماشاگر داشته که مبلغ فروش آن ۲۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال اعلام شده است. برای این نمایش ۱۱۰۲ بلیط تمام بها ، ۳۹ بلیط نیم بها و ۵۵۸ بلیط مهمان ثبت شده است. گنجایش سالن چهارسو ۱۲۲ نفر است.

در تالار قشقایی نیز نمایش «ساعت بیست» کار علی موسویان طی ۱۱ اجرا ۵۳۵ تماشاگر داشته و مبلغ فروش آن ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعلام شده است. برای این نمایش ۱۸۹ بلیط تمام بها ، ۴۷ بلیط نیم بها ، ۲۹۹ بلیط مهمان ارائه شده است. گنجایش سالن قشقایی ۹۶ نفر است.

نمایش «حساب پرداخت نمیشه» به کارگرانی کاوه مهدوی نیز در سالن سایه ، با گنجایش ۷۰ تماشاگر ، طی ۷ اجرا ۵۲۱ تماشاگر داشته است. فروش این نمایش ۴۱ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال اعلام شده که ۱۸۲ بلیط تمام بها ، ۱۰ بلیط نیم بها ، ۱۱۵ بلیط تخفیف دار و ۲۱۴ بلیط مهمان را شامل می شود.

نمایش «فصل بهارنارنج» به کارگردانی غلامرضا عربی که این روزها در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه است از ۱۶ تا ۲۷ فروردین ماه گذشته میزبان ۲۳۸ تماشاگر بوده است که برای سالن کوچک خانه نمایش یک رکورد چشمگیر در جذب مخاطب محسوب می شود.

در تالار هنر دو نمایش «شاهزاده خانم بدترکیب» و «رنگ رنگ نقاشی» درحال اجرا هستند که از ۱۵ تا ۲۷ فروردین میزبان بسیاری از خانواده ها بوده اند.

نمایش «شاهزاده خانم بدترکیب» به کارگردانی مریم کاظمی طی دو هفته آخر فروردین مبلغ ۱۵۳ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال فروش داشته است. این نمایش در ساعت ۱۸ اجرا می شود. این نمایش از ۸ فروردین اجرای خود را آغاز کرده و این آمار بدون احتساب هفته دوم فروردین ماه ارائه شده است.

نمایش «رنگ رنگ نقاشی» به کارگردانی عباس دوست قرین نیز در دو هفته یاد شده با مجموع ۴۴۱ تماشاگر ۴۵ میلیون و ۶۴۰ هزار ریال فروش داشته است. این نمایش در ساعت ۱۹.۳۰ اجرا می شود.

تماشاخانه سنگلج نیز که از ۸ فروردین ماه کار خود را آغاز کرده مجموع تماشاگران دو نمایش «ناگهان پیت حلبی » و «اندر حکایت ناکامی ببری خان» را اعلام کرده است.

نمایش «اندر حکایت ناکامی ببری خان» به کارگردانی سینا ییلاق بیگی در فروردین ماه ۱۳۹۵ ۴۹ ملیون و ۹۰۲ هزار ریال فروش داشته که حاصل ارائه ۳۰۰ بلیط تمام بها ، ۴۷ بلیط نیم بها ، ۶۲ بلیط تخفیف دار برای ۸۱۱ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۴۰۲ بلیط مهمان نیز صادر شده است.

نمایش «ناگهان پیت حلبی» به کارگردانی کورش سلیمانی نیز که از نیمه فروردین کار خود را در نماشاخانه سنگلج آغاز کرده تا ۲۷ فروردین میزبان ۱۷۴۲ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۸۰۳ بلیط تمام بها ، ۲۸۱ بلیط نیم بها ، ۳۹۴ بلیط تخفیف دار ، ۲۶۴ بلیط مهمان ارائه شده و جمع فروش آن در این محدوده زمانی به رقم ۱۸۰ ملیون و ۳۹۹ هزار ریال رسیده است.

۲ نظر ثبت شده است .

  1. فربد گفت:

    Maaashaaalllah shoma ke ozatun behtar.az cinemast

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *