مریم کاظمی دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان روز گذشته با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان دیدار و درباره همکاریهای این دو اداره کل برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و بخش تئاتر دانش آموزی جشنواره به گفت و گو نشست.
به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی بیست و چهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان، در این نشست که روز گذشته ۱۸ مهر ماه در محل اداره کل آموزش و پرورش استان همدان برگزار شد، فاضل عبادی رئیس جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان گفت: هدفگذاری همدان در دولت تدبیر و امید اجرای برنامههای فرهنگی و هنری مرتبط با کودکان است، زیرا اولویت برای تعلیم و تربیت با این قشر است.
وی با بیان این مطلب که هدف ما تبدیل همدان به قطب فعالیتهای فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوان است به بخشی از فعالیتهای ارشاد در این رویکرد همچون برگزاری جشنواره تصویر سازی آیات، جشنواره بینالمللی فیلم کودک و نوجوان، برگزاری نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان و … اشاره کرد.
عبادی ضمن توضیح بخشهای مختلف جشنواره تاکید کرد که همچون سالهای گذشته هر نمایش یک اجرای صبح ویژه مدارس خواهد داشت.
مریم کاظمی دبیر جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان نیز با اشاره به آغاز مرحله بازبینی نمایشهای بخش دانش آموزی و تاکید بر تاثیر دانش تئاتر و فعالیتهای گروهی در مدارس پیشنهاد داد در آموزش و پرورش کارگروهی برای بازدید منظم دانش آموزان مدارس از اجراهای صبح جشنواره تشکیل شود.
وی نقد و نظر کارشناسان امور تربیتی را لازمه برگزاری هرچه بهتر جشنواره دانست و تاکید کرد: پس از برگزاری هر جشنواره بهترین زمان برای طرح نظرات و ارزیابی کارشناسان آموزش و پرورش درباره جنبههای آموزشی نمایشهای اجرا شده در جشنواره خواهد بود.
مصطفی خزائی مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این جلسه رشد و تعالی فرهنگی و هنری دانش آموزان را یکی از اهداف نظام آموزش و پرورش استان بر شمرده و نقش رویدادهای هنری را مورد توجه قرار داد.
وی بر تعامل هرچه بیشتر این اداره کل با برگزار کنندگان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تاکید کرده و حضور دانش آموزان در بخش ویژه تئاتر دانش آموزی را یکی از ویژگیهای این جشنواره دانست.
در این جلسه مقرر شد تا کارگروهی در آموزش و پرورش برای ارتباط منظم کارشناسان و مربیان با جشنواره شکل بگیرد. در بخش دیگر نیز مباحثی همچون هماهنگی دقیق برای بازدید دانش اموزان و مربیان از نمایشها، ایاب و ذهاب، چگونگی ارزیابی آثار دانش آموزی، کارگاههای آموزشی جشنواره برای مربیان آموزش و پرورش، معرفی اساتید تئاتر از سوی جشنواره به آموزش و پرورش برای برگزاری کارگاههای آموزشی سالانه و تفاوتهای تئاتر حرفهای و دانش آموزی مطرح شد.