در مصاحبه ی اختصاصی با تئاتر فستیوال :

مسعود آب پرور : “همه دزدها که دزد نیستند” متن بسیار مناسبی به لحاظ اجتماعی و آموزش هنرجو است.


نمایش “همه دزدها که دزد نیستند” به کارگردانی مهدی ارجمند که به همراه هنرجویان آکادمی بازیگری میکائیل شهرستانی در تماشاخانه سه نقطه به روی صحنه می رود ، در یکی از اجراهای خود میزبان مسعود آب پرور ، بازیگر ، نویسنده و کارگردان تلویزیون و سینما بود . پس از اجرا خبرنگار تئاتر فستیوال نظر وی را در مورد نمایش “همه دزدها که دزد نیستند” و وضعیت آموزش بازیگری را جویا شد که می توانید آن را در ادامه بخوانید :

تئاتر فستیوال

مسعود آب پرور با اشاره به اهمیت انتخاب نمایشنامه برای اجرا ، در مورد اجرای نمایشنامه “همه دزدها که دزد نیستند” توسط دانش آموختگان آکادمی بازیگری میکائیل شهرستانی گفت : در یک شرایط ویژه ، دلایل خاصی به لحاظ جامعه شناسی ، رفتارشناسی و روانشناسی برای انتخاب یک نمایشنامه در مقطعی خاص وجود دارد . به همین دلیل به نظر من کاملا مشخص است که چرا “همه دزدها که دزد نیستند” برای اجرا انتخاب شده است . از سوی دیگر در آکادمی تربیت هنرپیشه ، با توجه به ترکیب استعدادهایی که در این آکادمی جمع شده اند ، باید نمایشی انتخاب شود که هم به لحاظ دراماتیکی درست شکل گرفته باشد و صحنه بندی هایش متناسب باشد و هم میزانسن های مختلف ، این فضا و فرصت را به هنرجویان بدهد که در طول کار روند آموزش آن ها همچنان ادامه داشته باشد .

وی در ادامه گفت : ” من با متن “همه دزدها که دزد نیستند” آشنا نبودم و بسیار خوشحال شدم که این نمایش را دیدم . به نظر من با توجه به نکاتی که ذکر کردم ، متن بسیار مناسبی هم به لحاظ اجتماعی و اخلاقی حال حاضر جامعه ما و هم به لحاظ جنبه های آموزشی بوده است .

این بازیگر و کارگردان تلویزیون و سینما در مورد طراحی صحنه این نمایش اظهار کرد : من این سالن کوچک سه نقطه را ندیده بودم و به نظرم از امکانات فضا خیلی خوب استفاده شده بود و صحنه چیدمان خوب و مناسبی  داشت . در طراحی صحنه از در ورودی خانه ، پنجره و پشت پنجره و نورپردازی های صورت گرفته ، از فضاها و جدارها و فضای پشت صحنه نیز خوب استفاده شده بود .

آب پرور با اشاره به این موضوع که جوانان زیادی سودای بازیگر شدن دارند ، درباره این مقوله ، تصریح کرد : جوانانی که سودای بازیگر شدن دارند ، فقط جنبه ها و جلوه های بیرونی بازیگری را می بینند و به ریزه کاری های آن توجهی ندارند . معلمانی که در این زمینه تلاش می کنند ، بهتر است تمام زوایای هنرپیشگی ، تمامی مشکلاتی که وجود دارد از جمله مسائل مالی ، کار  در این عرصه و به درآمد رسیدن را برای هنرجویانشان روشن کنند تا سودای بازیگر شدن از حالت سراب گونه درآید و شکل واقعی به خود بگیرد . اینگونه ، جوانان می توانند با عشق واقعی وارد این عرصه شوند و بدانند که وارد چه عرصه ای شده اند وگرنه اغلب دوستانی که به این حوزه ورود می کنند ، در آغاز ورود به این عرصه ، شناخت دقیقی از این ماجرا ندارند ، عمر و وقت خود را در این راه صرف می کنند و اغلب ممکن است به نتایج دلخواه نرسند و سرخورده شوند . این افراد معمولا جوان هستند و وقتی به اهداف شان دست پیدا نمی کنند ، این سرخوردگی در سایر زمینه هایی که تصمیم گیری می کنند ،  اثر مخرب می گذارد .

يک نظر ثبت شده است .

  1. م. تئاتری گفت:

    من هم‌این نمایش رو به تازگی دیدم . کار خوبی و قابل قبولی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *