در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال :

میثم سرآبادانی : تئاتر ، در هیچ شهرستانی حال خوشی ندارد


نمایش خیابانی “هشتگ لاکچری” به نویسندگی و کارگردانی میثم سرآبادانی در دومین روز از سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر در محوطه تئاتر شهر اجرا شد . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با این کارگردان انجام داده است که می توانید در ادامه بخوانید :

 

میثم سرآبادانی در خصوص طرح اولیه نمایش خیابانی هشتگ لاکچری ” به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت : دغدغه اولیه اجرای این نمایش از زمانی شکل گرفت که یک سری موج هشتگ در رسانه ها مثل # لاکچری  به وجود آمد ، و به هر حال  شکاف بین طبقات جامعه در فضای مجازی ، خواسته یا ناخواسته بوجود آمد . ما سعی کردیم بر پایه این دغدغه و با نگاهی اجتماعی – کمدی ، این مساله را به چالش بکشیم و ماحصل آن هم نمایشی که ملاحضه فرمودید شد . امیدوارم که توانسته باشیم حق مطلب را ادا کنیم ، هرچند صحبت کردن راجع به این مبحث خیلی وقت و فرصت زیادی را می‌طلبد ولی ما سعی کرده ایم در قالب یک نمایش خیابانی ، گوشه هایی از این مشکل را به تصویر بکشیم .

او با اشاره به سابقه حضور خود در دوره های پیشین جشنواره ، برگزاری این دوره از جشنواره تئاتر فجر را مثبت ارزیابی کرد و در این رابطه توضیح داد : من چندین سال در جشنواره تئاتر فجر بوده ام و الحمدلله امسال جشنواره به نسبت سال های گذشته بسیار خوب و با برنامه شده است و به نسبت گذشته ، به گروه های شهرستانی احترام بیشتری گذاشته می‌شود . من از اینجا از تمام دوستانمان در دبیرخانه ، مخصوصا جناب آقای استاد برهانی مرند نازنین ، به خاطر تلاش شبانه روزی او و همکارانشان ، تشکر می‌کنم .

سرآبادی که از شهرستان تفرش در بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر حضور داشت در خصوص تئاتر شهرستان گفت : در حال حاضر تئاتر ، در هیچ شهرستانی حال خوشی ندارد ، اما تا آنجایی که بنده اطلاع دارم همه ی دوستانمان در شهرستان سعی می‌کنند که به هر روش و زحمتی ، چراغ این هنر مقدس را روشن نگه دارند . ما هم در شهرستان خودمان ، تفرش همین سعی را کرده ایم که چراغ هنر تئاتر را روشن نگه داریم ، امیدوارم دوستانمان در مقامات و رتبه های بالا ، در وزارت خانه و در مرکز هنر های نمایشی ، نگاه خاص و ویژه تری به تئاتر شهرستان داشته باشند ، انشاالله . همچنین از سایت محترم ، شریف و خوب تئاتر فستیوال بی نهایت تشکر می کنم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *