در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال :

مونا احمدی : بعد از اجرای جشنواره تئاتر فجر ، تغییراتی در نمایش انجام خواهیم داد


مونا احمدی نویسنده و بازیگر نمایش « سرزمین های شمالی » است . او با این نمایش در سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر حضور داشت . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال با او درباره این اثر ، گفت وگویی داشته که می توانید در ادامه بخوانید :

ایده نگارش نمایشنامه “سرزمین های شمالی” چه بود ؟ و چه مدت از نگارش این متن می گذرد ؟

این نمایشنامه برای اجرای پایان‌نامه‌ی عملی مقطع کارشناسی ارشد شیما عرب به نگارش درآمد . موضوع پایان‌نامه‌ی نظری او در رابطه با مرگ بود ، به همین علت ، ما می‌دانستیم که تم اصلی این نمایشنامه در رابطه با مرگ خواهد بود . در همین راستا داستان نمایشنامه گسترش پیدا کرد و به این شکل درآمد . از نگارش این نمایشنامه بیشتر از ده سال می‌گذرد و در این مدت چند بازنویسی‌ از آن شده است .

در رابطه با پرسوناژی که نقش آن را بر عهده داشتید توضیح دهید .

بیشتر از آن که در قصه نمایش قرار باشد به ویژگی‌های کاراکتری که بازی می کنم ، پرداخته شود ، موقعیتی که او در حال تجربه کردن است ، اهمیت دارد . بیشتر تمرکز من هم روی نشان دادن عزاداری این کاراکتر و کنار آمدن او با تجربه‌ی مرگ عزیزترین فرد زندگی اش بود . کسی پیش از مرگ از او دلخور هم بود .

با توجه به این که این نمایش را خودتان نوشته اید ، بازی در آن چه تفاوتی با دیگر نمایش هایی دارد که صرفا در آن به عنوان بازیگر حضور داشتید ؟

این مسئله شرایط را کمی سخت تر می‌کرد ، چون هم‌زمان باید روی دو بخش تمرکز می‌کردم . گاهی نمی‌توانستم تمرکز کافی روی بازی خود داشته باشم . با این حال چون با نوع دیالوگ‌ها و روند متن آشنایی کامل داشتم در ایفای نقش به من کمک‌کرد .

پروسه تمرینات این نمایش چطور پیش رفت ؟

بین دو اجرای این نمایش برای ارائه پایان نامه و اجرا در جشنواره تئاتر فجر ، کمتر از یک ماه فرصت داشتیم که متاسفانه زمان کمی به حساب می آمد .  ولی به خاطر مشغله‌های کاری زمان بیشتری هم نداشتیم . با این حال بعد از اجرای جشنواره ، احتمالا تغییراتی در نمایش انجام خواهیم داد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *