آرین صفوی ، تهیه کننده نمایش ” فوت کردن در گوش کرگدن ” است که از ۶ آذر ماه به صحنه رفته است . خبرنگار تئاتر فستیوال ، در رابطه با انتخاب و اجرای این نمایش گفت و گویی با وی انجام داده است که می توانید در ادامه بخوانید:
چه شد که نمایش “فوت کردن در گوش کرگدن” را انتخاب کردید؟ این متن چه ویژگی هایی دارد ؟
علاقه داشتم کاری ابزورد در کارنامه ی کاری ام باشد و با توجه به این که کار قبلی ام مونولوگ بود ، کاری دیالوگ محور را هم تجربه کنم. آقای ابراهیمی نویسنده “فوت کردن در گوش کرگدن” به مدت یک سال و نیم ، روی این متن وقت گذاشتند و با توجه به این که خودشان هم کارگردان بودند و علاقه شخص من به ابزورد و یک پی اس دیالوگ محور بود ، این نمایشنامه را انتخاب کردم.
نظرتان در رابطه با تئاتر ابزورد و تاثیر آن بر مخاطب چیست؟
تئاتر ابزورد در ایران ناشناخته است و تعاریف اشتباهی از تئاتر ابزورد وجود دارد . به همین دلیل ما یک تئاتر ابزورد انتخاب کردیم که بگوییم از دید ما تئاتر ابزورد چیست.
بودجه نمایش “فوت کردن در گوش کرگدن” چقدر بود؟
نزدیک به ۸ میلیون تومان در نظر گرفته بودیم که در کار ، امکان حدوداً ۳۰ درصد اضافه شدن به کل بودجه وجود دارد . ما نمی خواستیم کاری ۱۰ – ۲۰ روزه تولید کنیم . گروه ما ، به مدت ۱۳۰ روز، روزی ۴ ساعت تمرین داشت تا کاری در خور توجه ارائه دهیم.
محدودیت ها ، موانع و مشکلاتی که در این نمایش داشتید چه بود؟
یک مقدار سخت گیری راجع به تئاتر ابزورد وجود دارد و گویا راغب نیستند که کارهای جدید انجام شود و بیشتر تمایل به کارهای رئال وجود دارد . به همین دلیل موضع گیری هایی نسبت به تئاتر ابزورد صورت می گیرد که کار ما را سخت می کند. در واقع از این فعالیت ها هیچ حمایتی صورت نمی گیرد و هیچ ارگان و سازمانی وجود ندارد که از جوان ها حمایت کند.
به نظرتان استقبال از نمایش چگونه خواهد بود؟
خدا را شکر شب اول و دوم اجرا ، عالی بود . امیدواریم که رسانه ها کمک کنند و در روزهای دیگر اجرا نیز ، استقبال خوبی صورت بگیرد.
کار دیگری در دست تولید دارید؟
کار بعدی که دارم “چرک نویش” است که فعلا در مرحله پیش تولید و انتخاب عوامل گروه (cast) هستم.