سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر مثل هر رخداد هنری و اجتماعی با حاشیه هایی همراه است ، حاشیه هایی که خواندن آنها هم برای مسئولین و هم برای مخاطبین و رصد کنندگان فرهنگی و هنری خالی از لطف نیست .
حاشیه نگاری های اختصاصی خبرنگاران تئاتر فستیوال را هر روز دنبال کنید .
حاشیه های روز ششم
– علی عابدی کارگردان نمایش ” خرمگس ” در ششمین روز جشنواره تئاتر فجر به دیدن نمایش ” اقیانوس آرام ” به کارگردانی علی حاتمی نژاد نشست .
– نمایش ” فراموشی ” کاری از کشور روسیه که نویسندگی آن را داریوش ربیعی بر عهده داشت با استقبال زیادی روبرو شد اما متاسفانه به دلیل آنکه کار کاملا دیالوگ محور بود و نه بالانویس داشت و نه بروشور و خلاصه داستان تماشاگران در بیست دقیقه اول اجرا از کار خسته شدند و سالن را ترک کردند ، مشکل دیگر این نمایش این بود که به اشتباه در جدول برنامه های جشنواره زمان اجرای آن را ۹۰ دقیقه نوشته بودند در صورتی که کار ۵۵ دقیقه بود .
– در ششمین روز جشنواره جدول اجرای نمایش های صحنه ای علاوه بر نمایش ” فراموشی ” مدت زمان اجرای نمایش های دیگری چون خانه واده ، غزل پری دریایی اشتباه درج شده بود .
– بهزاد فراهانی امروز از دو نمایش ” فراموشی ” و ” خانه واده ” دیدن کرد .
– نمایش ” خانه واده ” به کارگردانی سید محمد مساوات در دو اجرای خود در ششمین روز جشنواره با ۴۵ دقیقه تاخیر آغاز شد ، چرا که داوران جشنواره دیر رسیدند و نمایش پس از ورود آن ها به روی صحنه رفت . استقبال از نمایش ” خانه واده ” به حدی بود که تماشاگران در سه ردیف جلوی سن روی تشک نشستند و نمایش را دیدند .
– نمایش ” خانه واده ” در سانس اول اجرا میزبان رویا تیموریان ، رضا آشفته و میلاد اکبر نژاد بود و در سانس دوم میهمانانی چون مسعود فروتن ، کیهان ملکی و دانیال حکیمی ، بهروز بقایی داشت .
– مسعود فروتن پس از اجرای نمایش ” خانه واده ” به گونه ای کاملا اغراق آمیز گروه نمایش ” خانه واده ” را تشویق کرد .
– خوشآمدگویی که با صدای شیرین یزدان بخش به صورت فایل صوتی با دو زبان فارسی و انگلیسی آماده شده بود در ششمین روز جشنواره تغییر کرد این خوش آمد گویی هر شب قبل از آغاز اجراهای تماشاخانه ایرانشهر در جشنواره فجر پخش می شد .