آذرنگ معتقد است: از آنجاکه جشنواره تئاتر فجر، ویترینی برای ارائه آثار به حساب میآید، بهترین رخدادش هم وجود نمایشهایی است که در طول سال اجرای عمومی خود را انجام دادهاند و آزمون و خطاهایشان را به حداقل رسانیدهاند.
به گزارش تئاتر فستیوال ، کارگردان نمایشهای «هتلیها» و « دو لیتر در دو لیتر صلح» درباره جایگاه جشنواره تئاتر فجر در تئاتر گفت: جایگاه جشنواره تئاتر فجر وام گیرنده از خود تئاتر کشورمان است که باید اول از همه ببینیم تئاتر کشورمان در چه جایگاهی قرار دارد.
وی ادامه داد: به طور حتم بلندای نگاه مسئولان تصمیمگیرنده در خارج از مدیریت تئاتری، هرگز به بلندای قامت تئاتر نبوده است چراکه هرگز تعریف مالی و اعتباری درستی برای این هنر انجام نشده و تئاتر همیشه مهجور مانده است.
آذرنگ با اشاره به تغییرات هرساله در دبیران جشنواره تئاتر فجر افزود: با تغییر هرساله دبیر جشنواره تئاتر فجر، همیشه این جشنواره با نگاه جدیدی پیش رفته اما اگر از همان ابتدا مصوبه ثابتی در این راستا وجود داشت، هیچگاه چنین اتفاقی روی نمیداد.
بازیگر نمایشهای «خنکای ختم خاطره» و «مرگ فروشنده» با اشاره به مشکلات اقتصادی تئاتر مطرح کرد: متاسفانه تئاتر کشورمان در این سالها به سمت گیشهای شدن پیش رفته است و گروههای نمایشی فقط سعی بر این دارند تا هر طور شده به فروشی بیشتری دست یابند که این وضعیت به هیچ وجه از رسالتهای تئاتر به حساب نمیآید.
سی و پنجمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار میشود.