در مصاحبه اختصاصی با تئاترفستیوال :

امیر زارع زاده : امیدوارم چراغ سالن های تئاتر خاموش نشود


نمایش خیابانی ” روزگار سرد ” در اولین روز از چهلمین دوره جشنواره تئاتر فجر  به نویسندگی امیر زارع زاده و کارگردانی سمیرا سلیمانی در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا شد . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال با نویسنده ی این نمایش گفت و گویی انجام داده است که می توانید در ادامه بخوانید :

آمنه ملاحاجی – تئاتر فستیوال : در مورد نمایش ” روزگار سرد ” توضیح بدهید .

مردم اربیل در حال سپری کردن زندگی خود هستند که ناگهان خبر می رسد داعش پشت دروازه های شهر رسیده است . مردی که سه  دختر دارد وقتی این خبر را می شنود ، به دختران خود می گوید شما باید خودتان را شکل پسر در بیاورید اما دخترانش قبول نمی کنند و در کنار پدرشان شروع به مبارزه با داعش می کنند اما درنهایت کم می آورند و نیاز به یاری رسان پیدا می کنند و این مدد ، حاج‌ قاسم سلیمانی بود که به داد آن مردم رسید و در کنار هم توانستند داعش را شکست دهند .

آیا با شیوع اُ میکرون برای آماده شدن و حضور در این دوره از جشنواره تئاتر فجر ، دچار مشکل هم شده اید ؟

این یک اپیدمی جهانی است و تهران هم از آن مستثنی نیست و متاسفانه هم کمی شدت گرفته است ولی هم در هتل محل اسکان ما و هم در حین اجرای نمایشمان ، پروتکل های خوبی رعایت شده بود .

در مورد وضعیت تئاتر در سقز توضیح بدهید .

سقز یکی از شهرهایی است که علاقه مند به تئاتر و هنرمند تئاتری بسیاری دارد و یکی از شهرهای قدرتمند در حوزه تئاتر است و جشنواره بین المللی تئاتر کردی هر سال در سقز برگزار می شود . چندین گروه فعال در حوزه تئاتر صحنه ای و چندین گروه هم در سطح بین المللی در حوزه تئاتر خیابانی دارد .

اگر نکته ای باقی مانده که مایل هستید اشاره کنید بفرمایید .

انشالله که تئاتر زنده باشد و کرونا از بین برود و چراغ سالن های تئاتر خاموش نشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *