آغاز بخش پوستر سی و سومین جشنواره تئاتر فجر با آثار کاری پیپو


ابراهیم حسینی دبیر بخش پوستر سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از نمایش آثار کاری پیپو، گرافیست فنلاندی در نمایشگاه پوستر این جشنواره همزمان با افتتاح این رویداد هنری خبر داد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، آثار کاری پیپو گرافیست شناخته شده فنلاندی در خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید. ابراهیم حسینی دبیر بخش پوستر سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه پوستر این دوره از جشنواره، با حضور ۵۳ اثر از ۳۶ گرافیست، عصر چهارشنبه اول بهمن،‌ همزمان با آغاز سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر فجر در طبقه دوم خانه هنرمندان افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: در این دوره ۱۵ اثر با موضوع تئاتر از پوسترهای کاری پیپو، گرافیست نامدار فنلاندی هم با پیگیری و همکاری بنیاد ممیز، در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد. این نخستین حضور یک گرافیست خارجی در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است.

دبیر بخش پوستر جشنواره تئاتر فجر با بیان جایگاه و اهمیت هنری پیپو در عرصه طراحی پوستر بیان کرد: کاری پیپو فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای صنعتی هلسینکی است. او عضو هیات داوران بسیاری از مسابقات ملی و بین‌المللی طراحی گرافیک بوده است. نمایشگاه‌ها، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی متعددی را در سراسر جهان برگزار و جوایز و نشان‌های بسیاری را از جشنواره‌ها و مسابقات بین‌المللی کسب کرده است. کاری پیپو از اعضای انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک (AGI) است.

وی مساعدت دبیر سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را در نمایش آثار کاری پیپو قابل توجه دانست و متذکر شد: اردشیر صالح‌پور و همچنین انوشیروان ممیز، موسس بنیاد ممیز در پیگیری و دعوت از این گرافیست شناخته شده برای حضور در نمایشگاه پوستر این دوره از جشنواره نقش موثری داشتند.

حسینی با اشاره به اهمیت این بخش از جشنواره تئاتر فجر، اظهار کرد: این بخش، ششمین سال برگزاری خود را پشت سر می‌گذارد. در این دوره از جشنواره، قباد شیوا، علی خسروی و علیرضا غفاری، داوری آثار را برعهده دارند. همچنین عباس غفاری، مشاور هیئت داوران است.

وی همچنین از چاپ کتاب پوستر جشنواره خبر داد و گفت: کتاب پوسترهای ارائه شده در جشنواره و آثار کاری پیپو در ایام جشنواره چاپ و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه پوستر سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، اول بهمن‌ماه، ساعت ۱۶، با حضور جمعی از گرافیست‌های مطرح کشور، هنرمندان و علاقمندان به هنرهای تجسمی در طبقه دوم خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

همچنین، نمایشگاه عکس این دوره از جشنواره که در تماشاخانه ایرانشهر برپا می‌شود، عصر چهارشنبه، اول بهمن آغاز به کار خواهد کرد.

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری اردشیر صالح‌پور از یکم تا ۱۲ بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *