آغاز برنامه‌های سوگواری خانه‌ هنرمندان ایران از ۲۰ آبان


مدیرعامل خانه هنرمندان ایران جزئیات برنامه‌های فرهنگی هنری عاشورایی این مجموعه فرهنگی هنری را تشریح کرد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان؛ مجید سرسنگی مدیر عامل خانه‌ هنرمندان ایران در خصوص برنامه‌های خانه هنرمندان ایران در ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار داشت: اشاعه فرهنگ حماسی عاشورا باید وظیفه اصلی تمام دستگاه‌های فرهنگی کشور باشد. در همین راستا خانه‌ هنرمندان ایران همچون سال‌های گذشته ویژه برنامه‌هایی را برای ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) و یارانش برنامه ریزی کرده است.

مدیرعامل عامل خانه هنرمندان ایران درخصوص این برنامه‌ها تصریح کرد: نمایشنامه‌خوانی، اجرای تعزیه، نمایش فیلم‌های مستند با موضوع محرم و عاشورا، سمینارهای پژوهشی هنر و عاشورا، برنامه آسیب‌شناسی موسیقی‌های سوگواره محرم، اجرای نغمه‌های عاشورایی، نمایشگاه عکس و شب شعر عاشورا از جمله برنامه‌هایی است که از ۲۰ آبان‌ماه به مدت ۱۰ شب در خانه‌ هنرمندان ایران و تماشاخانه ایران‌شهر برگزار خواهد شد.

سرسنگی در ادامه به همکاری سوگواره نمایشی و آئین‌های مذهبی خمسه اشاره کرد و گفت: مجالس برگزیده این سوگواره در فضای باز خانه‌ی هنرمندان ایران میزبان عزاداران حسینی خواهد بود. تعزیه “شهادت حر” به سرپرستی اسماعیلی مجللی از اراک، تعزیه “عباس بن علی(ع)” به سرپرستی حسین فرهمند از شهریار، تعزیه “مسلم بن عقیل(ع)” به سرپرستی احمد عزیزی از تهران، تعزیه “حضرت ابوالفضل(ع)” به سرپرستی مسعود عزیزی از تهران، تعزیه “حضرت علی اکبر(ع)” به سرپرستی سیاوش توده فلاح از کرج، مراسم آیینی ذوالجناح خوانی به کارگردانی علی عظیمی از ساری، مراسم آیینی علم رخت کری به کارگردانی سعید سلیمی از ساری بخشی از برنامه‌های مدنظر این دهه هستند.

همچنین در همین ایام، مرشد احدی، مرشد ورمزیار، مرشد میزراعلی و مرشد میزراعلی در مراسم پرده‌خوانی و نقالی با موضوع محرم، عاشورا و شرح حال یاران امام حسین(ع) حضور خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *