آغاز شانزدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی کانون در شیراز


شانزدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی ویژه کارشناسان، مربیان و اعضای ارشد مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح روز ۶ اسفند در شیراز آغاز شد.

شانزدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی شیراز

به گزارش تئاتر فستیوال ، در آیین آغازین این جشنواره حسین موذن مدیرکل آفرینش‌های ادبی هنری کانون و دبیر شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی ضمن خوش‌آمدگویی و قدردانی از هیات انتخاب و داوران جشنواره گفت : در این دوره از میان ۷۶ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره از سوی مربیان و اعضای ارشد مراکز فرهنگی هنری کانون، ۱۳ اثر به مرحله پایانی راه پیدا کرد .
وی افزود : هیات داوران همچنین در بخش «نمایش‌نامه‌نویسی» بیش از۱۴۰ اثر را بررسی، در بخش «مقاله» ۲۰ اثر رسیده و در بخش «نقد» ۱۱ اثر را مورد ارزیابی قرار داده و برترین‌ها را معرفی کردند .
موذن توضیح داد که این اولین دوره‌ای است که جشنواره به صورت مستقل به مربیان و اعضای ارشد مراکز کانون اختصاص می‌یابد.
در ادامه برنامه‌های آغازین جشنواره، ابتدا نمایش‌ عروسکی «آتش» به کارگردانی فریبا گلستانه کار گروه نمایش مربیان هنری کانون استان گیلان اجرا و پس از آن کارگاه آموزش کارگردانی نمایش با حضور حسن دادشکر کارگردان، مدرس و بازیگر تئاتر برپا و پس از آن نیز نمایش‌های «گروفالو» به کارگردانی پروین پورمصیبی کار کانون استان یزد و «بوسه بر ماه» به کارگردانی داریوش علومی کار کانون استان اردبیل اجرا شد.

حضور گروه‌های نمایشی در دو مرکز شماره ۱ و ۳ کانون شیراز و در عین حال حضور دانش‌آموزان مدارس در محل اجرای اصلی نمایش‌ها در سالن عشایری آموزش و پرورش شیراز از ویژگی‌های اصلی این جشنواره است.
شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون تا روز ۷ اسفند در شیراز ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *