آغاز هفته تئاتر لهستان با نمایش «دیون ۱۹۶۱»


نمایش «دیون ۱۹۶۱» با طراحی ، نویسندگی و کارگردانی کامونو ورشو (Komuna Warszawa) که اولین اجرای نمایش در هفته تئاتر لهستان محسوب می شود، روز یکشنبه ۲۲ آذرماه روی صحنه می‌رود.

تئاتر فستیوال

به گزارشتئاتر فستیوال ، این گروه روز یکشنبه ۲۲ آذرماه در ۲ نوبت ۱۷.۳۰ و ۲۰.۳۰ در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. «دیون ۱۹۶۱» تاکنون در جشنواره بین المللی تئاتر کونتراپوکت ۲۰۱۵، تورون ۲۰۱۵، زیرزمین صفر نیویورک ۲۰۱۴، جشنواره فرینج ادینبورگ ۲۰۱۳، ماسک طلایی، مسکو ۲۰۱۲ و دیگر جشنواره ها اجرا شده است.

در توضیح این نمایش ۸۰ دقیقه ای آمده است: فرانک هربرت (دیون) یکی از محبوب‌ترین رمان‌های علمی – تخیلی قرن بیستم است. آن در یک قالب جدید برای ژانر است، در حالی که در همان زمان فراتر از آن با مخلوط کردن گفتمان فلسفی و انعکاس آینده‌نگری با یک طرح قوی بوده است. گزارشات مربوط به ژنتیک و نجات بشر در مواجهه با کاهش منابع طبیعی در میان عناصر کلیدی رمان هستند. در اصل ادبی بیابان قلب داستان است. در آن بیابان مکانی برای ملاقات با خدا، خود، تحول، مرگ یا یک آغاز جدید است. در دنیای مدرن بیابان میدان نفتی عظیم و منبع ثروت و قدرت است اما کمبود آب آن را به نابودی تهدید می کند.

کمپانی تئاتر «کومونا» ورشو یک تئاتر مستقل است که با همکاری جمعی خلاق در تمامی رشته های هنری تجربی مانند رسانه ها، هنرهای نمایشی، ویدئو و موسیقی کار می‌کند. کومونا ورشو در جستجوی فرم‌های جدید و معنایی از تجربیات و تشویق انتقاد و بازتاب تئاتر بر روی مخاطبین است. این طراح و کارگردان متعهد به تحقیق پروژه ها، شروع مباحثات و تولید آثار توسط دیگر هنرمندان است. مکان آن مرکز مستقل مهم فرهنگی، ورشو است.

يک نظر ثبت شده است .

  1. ترگل گفت:

    چقدر عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *