آموزش مقررات راهنمایی به کودکان با شیوه‌ای شاد و موزیکال


نمایش «بوق بوق» با هدف آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به خردسالان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از ستاد خبری بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، این نمایش نوشته محمدرضا جعفری است که با کارگردانی مریم مهدی‌پور در بخش خردسال این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به صحنه می‌رود.

گروه اجرایی این نمایش تلاش می‌کنند با شیوه‌ای شاد و موزیکال و در فضایی مفرح، مقررات راهنمایی و رانندگی همچون رد شدن از خط عابر پیاده، چراغ راهنمایی و … را به زبانی ساده به خردسالان آموزش بدهند.

در این اثر نمایشی، یک بازیگر خردسال نقش پلیس را بازی می‌کند تا مخاطبان خردسال نمایش، بیشتر با آن همراه شوند.

گروه اجرایی نمایش بوق بوق به شرح زیر هستند:

نویسنده : محمدرضا جعفری، کارگردان: مریم مهدی‌پور، مشاور کارگردان: پوریا کریمی، موسیقی: مجید پژمان، بازیگران: محمدرضا جعفری، مریم مهدی‌پور و کیان جفری (بازیگر خردسال).

این نمایش به عنوان کاری از استان گیلان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

همین گروه در بخش خیابانی جشنواره نیز نمایش «چرا بارون نمی‌یاد» را اجرا می‌کنند. این نمایش نوشته و کار مریم مهدی‌پور است و داستان آن درباره دختری به نام «تیتی» است که از مادربزرگش درختی به یادگار دارد و فکر می‌کند بی‌آبی موجب خشک شدن درخت می‌شود اما در طول اجرای نمایش معلوم می‌شود عوامل بسیار زیادی در این موضوع دخیل هستند.

این نمایش با بازی محمدرضا جعفری، شاهین شعبانی، نصیبه آقاجانی و محمد پورعلی اجرا می‌شود. ساخت و تنظیم موسیقی آن نیز بر عهده هامون نقیبی، نوید لاهیجی، عارف حسین‌پور و ماهان خوش‌تاب است. پوریا کریمی هم به عنوان مشاور کارگردان با اجرای این نمایش همکاری دارد.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ۲۱ تا ۲۸ آذر ماه با دبیری شهرام کرمی در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *