ابوالفضل فرهادی : می خواهیم بدانند که ما هم در شهرستان تئاتر کار می کنیم


” ابوالفضل فرهادی” متولد سال ۱۳۶۴ ، با نمایش ” کسوف ”  که اولین تجربه کارگردانی اش در سی و سومین جشنواره تئاتر فجر حضور یافته است . این نمایش در جشنواره ی استانی شیراز و همچنین جشنواره منطقه ای به عنوان اثر برگزیده شناخته شده است . به همین بهانه تئاتر فستیوال با این کارگردان گفتگویی اختصاصی داشته است که متن آن را  می توانید در ادامه بخوانید :

فرهادی 2

چه شد که این نمایشنامه را انتخاب کردید ؟

زمانی که این نمایشنامه را خواندم بسیار از آن خوشم آمد . من این نمایشنامه را در یک پایان نامه دانشجویی بازی کردم و وقتی کار آن پایان نامه به اتمام رسید ، تصمیم گرفتم که این نمایشنامه را به صورت مستقل اجرا کنم . نمایشنامه خیلی پر کار بود ، نقشِ میمند ، ثریا  و اتفاقاتی که درباره ی جنگ می افتد ، بچه هایی که روی مین رفتند و حالا هم در کردستان سراوان و لب مرز این اتفاق ها میافتد . با توجه به اینکه چند اجرای دیگر از این نمایشنامه به روی صحنه رفته است ، از جمله خود آقای ایوب آقاخانی که فکر کنم سال ۹۱ در همین جشنواره فجر بودند ، من و گروه سعی کردیم که یک کار متفاوت تر از آنچه بوده است را به اجرا در آوریم .

چطور توانستید تا این حد به  نقش “میمند” نزدیک شوید ؟

من “میمند” را دوست دارم و با “میمند” زندگی کرده ام و در زمانی که تمرین داشتم مدت زیادی با برادران افغان حرف زدم . صدای آنها را می شنیدم ، تمرین و تکرار می کردم و در نهایت به چیزی که شما امشب دیدید تبدیل شد .

از اجرای امشب راضی هستید ؟

من گله ای دارم که احتمالا به گوش کسی هم نرسد . همیشه وقتی در جشنواره ها دو اجرا است ، معمولا در اجرای اول که سالن را نمی شناسیم و تا به حال در آن اجرا نرفته ایم ، سعی می کنیم کار را جمع و جور کنیم که چیزی که می خواهیم بشود . در اجرای اول با صدا ، نور و تماشاگران آماده می شویم و معمولا اجرای دوم داوری می شود . اما ما امروز این شانس را نیاوردیم و کار ما در اجرای اول داوری شد . نمی دانم نتیجه چه می شود . همین اتفاق در جشنواره سال قبل هم برای ما افتاد که ۹ صبح اجرا داشتیم . نمیدانم چه خواهد شد و امیدوارم که شانس هم با ما یار باشد.

کارهای دیگر جشنواره را هم دیده اید ؟

یک گِله ی دیگر از مسئولین جشنواره نیز این است که گفتند یک روز قبل از اجرا بیایید و یک روز بعد از اجرا هم ترخیص شوید و به خانه هایتان بروید . من از دیروز که به تهران آمدیم فرصت زیادی برای دیدن کار نداشتم و با گروه به دنبال این بودیم که فضای امروز را مهیا کنیم . البته دیشب یک کار در تئاتر شهر دیدم . اگر فرصتی پیش بیاید فردا هم کار می بینم .

چقدر احتمال می دهید که در جشنواره برگزیده شوید ؟

روزی که شروع به تمرین کردیم به گروه گفتم که ما برای جشنواره ی فجر می جنگیم ، یعنی جایی که دیده شویم و جایی که بدانند که ما هم در شهرستان کار می کنیم ، تا  امروز هم خوب پیش رفته ایم . اجرای اول ما هم بد نبود . شاید فقط خودمان متوجه می شویم که چه ناهماهنگی هایی در صدا و نور وجود داشت . داورها هم قطعا آدمهای با شعوری هستند و  تئاتر را می فهمند . قطعا خواهند فهمید که اجرای اول نسبت به اجرای دوم خیلی متفاوت است . ولی صادقانه بگویم خیلی به این کار امیدوارم  و امید دارم اتفاقات خوبی برایش پیش بیاید .

۲ نظر ثبت شده است .

  1. ستاره گفت:

    شما با آقای اصغر فرهادی نسبتی دارید آیا ؟!؟!؟!؟؟

  2. مردمومن گفت:

    آقای فرهادی واقعا بهتون تبریک می گم کارتون بهترین کار جشنوارست ظاهرا مگر اینکه تو این چند روز رقیب پیدا کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *