اجرای مجدد “بنگاه تئاترال” با بازیگران جدید


 نمایش “بنگاه تئاترال” نوشته علی نصیریان به کارگردانی هادی مرزبان بهمن و اسفند ۹۶ در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می رود. 

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی گروه تاتر حرکت، نمایش “بنگاه تئاترال” به نویسندگی علی نصیریان ، با کارگردانی هادی مرزبان از پنجشنبه ۱۹بهمن ماه ۹۶ در پردیس تئاتر شهرزاد اجرای خود را آغاز می کند.

بنگاه تئاترال که تیر، مرداد و شهریور ۹۶ در تماشاخانه سنگلج قریب به۶۰ اجرا میزبان حدود ۱۴۰۰۰ مخاطب تئاتر بوده و با استقبال بی نظیر تماشاگران دو بار تمدید اجرا شد و بعنوان رکورد دار فروش بی سابقه ۵۲ سال تماشاخانه سنگلج از بدو تاسیس تا کنون شناخته می شود ، این بار قرار است با ترکیبی نسبتا متفاوت نسبت به اجراهای دوره پیشین خود و در فضایی متفاوت به صحنه برود.
هادی مرزبان، کارگردان، درباره بازاجرای این اثر گفت: ما در این دوره اجرا با وفاداری به اصل متن، تغییراتی در ترکیب گروه بازیگران و نحوه اجرا اعمال کرده ایم و در نظر داریم اجرایی به مراتب چابکتر و مطلوب تر نسبت به اجرای پیشین را برای مخاطب به اجرا درآوریم و نتیجه بسیار خوبی را برای این اجراهای جدید نیز پیش بینی می کنیم. من امیدوارم با اقبال همیشگی که مخاطب به نمایش های ایرانی و ملی ما دارد و بخصوص استقبال درخشان اخیری که مخاطب هنردوست و اهل فرهنگ نسبت به “بنگاه تئاترال” نشان داد، آغازگر جریان مداوم و مبارکی باشد که روز به روز نیز رو به پیشرفت رفته و چشم انداز ما زنده نگاه داشتن ارتقای نمایش های آیینی و سنتی ایرانی متناسب با نیاز امروز و آینده تئاتر ایران است. اینبار نیز ما سعی کردیم با انتخاب چهره های محبوب مردم و هنرمندان خبره و آشنا با عرصه نمایشهای سنتی، نمایشی شریف را به عرضه گذاشته و علیرغم وجود مشکلات طاقت فرسای فراوان و موانع پیچیده که حتی تا لحظات آخر در مسیر بازاجرای بنگاه تئاترال بود، اثری درخور و شایسته را تقدیم مخاطب خودمان کنیم. در بنگاه تئاترال جدید، دو تن از چهره های پیشکسوت عرصه بازیگری، یعنی “مجید مظفری” و “رسول نجفیان” به ما پیوستند که آنرا به فال نیک می گیرم و همینطور “داود داداشی” که سال ها در میدان نمایش های سنتی و تخت حوضی، کارآزموده و نام آشناست.
این نمایش با نقش آفرینی بازیگرانی چون: مجید مظفری، رسول نجفیان، فرزانه کابلی، داود فتحعلی‌بیگی و داود داداشی، با هنرمندی امین زندگانی و میرطاهر مظلومی و نیز بازی مجید غفاری، سامان تیرانداز و تعداد دیگری از هنرمندان و هنرجویان تئاتر اجرا میشود.
مدیر اجرایی: محمد وفایی، طراح صحنه: رضا مهدی زاده، طراح لباس: صدف شجاعی، آهنگ پرداز، علی المعی، خواننده: محمد حشمتی دستیاران کارگردان: مجید غفاری، مهری آسایش، منشی صحنه: اکرم حاج حسینی از عوامل دیگر این اجرا هستند.
“بنگاه تئاترال” تا پایان اسفندماه هر روز راس ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *