اجرای نمایش «سفید» در تماشاخانه‌ ماه


تماشاخانه ماه حوزه هنری میزبان نمایش «سفید» به کارگردانی محمد زوار بی‌ریا می‌شود.

محمد زوار بی‌ریا

به گزارش تئاتر فستیوال ، نمایش «سفید» به نویسندگی سیدعلی موسویان و  کارگردانی محمد زواربی‌ریا از یکشنبه ۲۱ تیرماه، در تماشاخانه‌ ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود.

نمایش «سفید» داستان معلولی ذهنی به نام حشمت را روایت می‌کند، که قصد زیارت حرم امام رضا (ع) را دارد اما بنا به اتفاقاتی سر از شلمچه در می‌آورد و با جانباز اعصاب و روانی همراه می‌شود که در عوالم خود سیر می‌کند.

محمد زوار‌بی‌ریا در مورد اجرای عمومی نمایش خود گفت: «نمایش «سفید» دارای رگه‌هایی از طنز است و می‌توان آن را در قالب گروتسک دسته‌بندی کرد. حسین شفیعی و سیدعلی موسویان نیز به عنوان بازیگران این نمایش تمام تلاش را خود را کرده‌اند که به بهترین نحو، مفاهیم اثر را بر صحنه به نمایش بگذارند.»

او همچنین اضافه کرد: «در ساختار اجرایی، صحنه و نور نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا لوکیشن‌های مختلفی را فضاسازی کنند. در هر صورت به عنوان کارگردان از برآیند اثر راضی هستم و امیدوارم نمایش ما مقبول تماشاگران نیز واقع شود.»

زوار بی‌ریا توضیح داد: «این اثر پیش از این با عنوان «آنم آرزوست» در هشتمین جشنواره‌ی تئاتر رضوی اجرا شد که توانست تندیس جشنواره را در بخش‌های کارگردانی، نویسندگی، طراحی صحنه و آهنگسازی از آن خود کند و همچنین در بخش بازیگری مرد نیز جوایز اول و دوم را نیز کسب کرد. نمایش «سفید» به جشنواره‌ی صاحبدلان نیز راه یافته اما اجرای عمومی خود را برای اولین بار در حوزه هنری، طی خواهد کرد.»

در اجرای این نمایش وحید لاری نیز به عنوان طراح لباس و صحنه و بهنام رحیمی به عنوان آهنگساز، محمد زوار بی‌ریا را همراهی خواهند کرد.

نمایش «سفید» از یکشنبه ۲۱ تیرماه، ساعت ۱۸:۳۰، در تماشاخانه‌ ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود. تماشاخانه ماه در ساختمان مرکزی حوزه هنری به نشانی خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *