اجرای نمایش «عصر آن روز» در میدان امام حسین


نمایش «عصر آن روز» به همت مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) ۸ و ۹ دی ماه از ساعت ۱۸ در میدان امام حسین (ع) تهران اجرا می شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، حسن بزرا کارگردان «عصر آن روز» با اشاره به محوریت موضوع ۹ دی در این نمایش، گفت: این نمایش حول محور فتنه و به خصوص هتک حرمت عاشورای سال ۸۸ و در نهایت واکنش قاطع مردم در راهپیمایی عظیم نهم دی قرار گرفته است.

وی ضمن برشمردن ویژگی‌های فنی این نمایش، به استفاده از فناوری نوین ۳D MAP اشاره نمود و گفت: درصدد هستیم تا نمایش عصر آن روز را با استفاده از فناوری نوین ۳D MAP اجرا کنیم. به عبارت بهتر در این نمایش تا جایی که توانستیم نمایش را با ۳D MAP تلفیق کرده‌ایم.

بزرا در توضیح فناوری نوین ۳D MAP گفت: این فناوری تصاویری تلفیقی و مجازی است که به صورت بسیار طبیعی برای مخاطبین به نمایش در می‌آید و به این ترتیب می‌توان بین نمایش و آن تصاویر مجازی پیوندی برقرار کرد. برای مثال در حالت رئال با یک چوب می‌توان یک خیمه را آتش زد اما با استفاده از این فناوری می‌توان به گونه‌ای نشان داد که چوب آتش گرفته را به تصویر خیمه نزدیک می‌شود و آن تصویر مجازی به صورت کاملا طبیعی دچار حریق می‌گردد و به عبارت بهتر تصویر خیمه آتش می‌گیرد.

وی در ادامه به سابقه استفاده از ۳D MAP در ایران اشاره کرد و گفت: ۳D MAP یک فناوری نوین در ایران محسوب می‌شود و امیدوارم با کسب تجربه بیشتر در مورد این فناوری بتوانیم شاهد نمایش‌های متعددی با این روش باشیم. امیدوارم روزی برسد که بتوانیم نمایش تلفیقی و تمام عیاری با کمک این فناوری در صحنه به اجرا در اوریم .

کارگردان نمایش عصر آن روز در ادامه به تشریح مراحل پیش‌تولید پرداخت و گفت: از حدود ۱۵ روز پیش مشغول انجام مراحل پیش‌تولید هستیم و هم اکنون دوستان گروه فنی مشغول آماده کردن استیج و صحنه هستند و از روزهای آتی هم تمرینات خود را با هنروران آغاز خواهیم کرد تا ان‌شاءالله به آمادگی کامل برای اجرای نمایش در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته آتی(هشتم و نهم دی) برسیم. در مجموع می‌توانم بگویم که یک تیم تقریبا ۱۰۰ نفری برای به ثمر رسیدن این نمایش در تلاش هستند که حدود ۶۰ نفر از این جمعیت را هنروران تشکیل می‌دهند.

نمایش «عصر آن روز» جدیدترین اثر نمایشی مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) طی روزهای ۸ و ۹ دی ماه در دو نوبت از ساعت ۱۸ و ۱۹ در میدان امام حسین (ع) تهران اجرا می شود. تماشای این نمایش رایگان بوده و حضور برای عموم مردم آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *