حاشیه های اجرای نمایش “مریم” و “تشپ کال” در سومین روز جشنواره تئاتر عروسکی


واکنش متفاوت تماشاگران نسبت به نمایش «مریم» و ترک سالن توسط مرضیه برومند در اعتراض به ورود بیش از حد میهمانان ویژه، از مهمترین اتفاقات سومین روز جشنواره تئاتر عروسکی در تئاتر شهر بود.

 تئاتر فستیوال

به گزارش تئاترفستیوال به نقل از ایسنا ،در سومین روز جشنواره تئاتر عروسکی ، اجرای نمایش «مریم» کار مریم معینی واکنش متفاوت تماشاگران را به همراه داشت؛ این نمایش هم اشک برخی از تماشاگران را درآورد و هم برخی دیگر را مجبور به ترک سالن کرد.

نمایش«مریم» درباره زن بارداری به نام «مریم» است که به نظر می‌رسد با درونش در حال جنگ است، صدای نگار عابدی و نیما رئیسی با اجرای بازیگران این نمایش برخی از تماشاگران را تحت تأثیر قرار داد و اشک آن‌ها را درآورد، در عین حال تعداد بسیاری از تماشگران هم مجبور به ترک سالن شدند اما مشخص نبود که آن‌ها از نمایش خوش‌شان نیامده است یا به علت تأخیر در شروع نمایش و برای آنکه به اجرای یکی دیگر از نمایش‌های جشنواره برسند، سالن را ترک کردند.

برخلاف آنکه در جدول اجرای نمایش‌ها ساعت شروع «مریم» را ۱۹ درج کرده بودند، با نیم ساعت تأخیر شروع شد و به عبارتی برنامه برخی از تماشاگران را برای دیدن نمایش‌های دیگر بر هم زد.

نمایش «مریم» نوشته سلما سلامتی و به کارگردانی مریم معینی روز دوشنبه ۲۴ شهریورماه در دو سانس به صحنه رفت و با استقبال خوب تماشاگران از جمله مهمانان خارجی جشنواره مواجه شد.

روز گذشته ۲۴ شهریور ماه کارگاه نمایش تئاتر شهر هم اتفاقات جالبی را پشت سر گذاشت. این سالن که ظرفیت آن ۵۰ تماشاگر است، میزبان نمایش«تشپ کال» نوشته و کار مرجان پورغلامحسین بود.

در اولین اجرای این اثر، تعداد زیادی از تماشاگران با کارت VIP‌ به سالن وارد شدند و تمام ظرفیت آن را پر کردند به طوری که دیگر تماشاگران امکان ورود به این تالار را پیدا نکردند. به همین دلیل مرضیه برومند دبیر جشنواره نه تنها خودش تصمیم به ترک سالن گرفت، بلکه تعدادی دیگر را که کارت VIP داشتند از جایشان بلند کرد تا دیگر تماشاگرانی که بلیت خریده بودند یا کارتی به جز میهمان ویژه داشتند، نیز بتوانند به سالن راه یابند و از نمایش دیدن کنند.

به نظر می‌رسد راهنمایان تالارهای نمایشی باید برای ورود تماشاگران به داخل سالن، راهکارهای مناسبی داشته باشند و به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که تعادل رعایت شود و همه گروه‌های تماشاگران بتوانند در شکلی منطقی به سالن راه پیدا کنند، به ویژه این برنامه ریزی برای سالن‌های کوچکتری مانند کارگاه نمایش بسیار ضروری است.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تا ۲۹ شهریورماه در تهران در حال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *