اجرای «والس تصادفی» در تماشاخانه استاد مشایخی


نمایش «والس تصادفی» نوشته ویکتور هائیم به کارگردانی صالح خواجه در تماشاخانه مشایخی روی صحنه می‌رود.

والس تصادفی

به گزارش تئاتر فستیوال ، نمایش «والس تصادفی» کاری از صالح خواجه از ۴ آبان‌ماه هر شب ساعت ۱۷:۳۰ در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به اجرا در می‌آید.

«والس تصادفی» معروف ترین اثر نمایشنامه نویس معاصر فرانسوی، ویکتور هائیم است که تاکنون به بیش از سی زبان ترجمه شده و در بسیاری از تئاترهای معتبر دنیا به‌ روی صحنه رفته‌ است.

در این نمایشنامه، هاییم زنی در آستانه مرگ را با یک فرشته مرد رو در رو می‌کند، در محلی که می‌تواند تعبیری از برزخ باشد. فرشته یک بازی به زن پیشنهاد می‌کند که برنده شدن در آن جواز ورود به بهشت است. این بازی به نظر بسیار ساده است: زن باید زندگی خود را صادقانه تعریف کند و فرشته امتیاز می‌دهد، اما داوری فرشته هیچ قاعده و قانونی ندارد. هاییم در این نمایشنامه، مرز بین واقع گرایی و فراواقعیت را می‌شکند و تعریفی تازه به دست می‌دهد از معنای زندگی این دنیا و قضاوت نهایی.

در نمایش «والس تصادفی» حوریه میرمحمدی و محمد طیب‌ طاهر به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین احسان عباسی دستیار اول کارگردان، کامیار فروتن دستیار دوم کارگردان، مهشاد مجد منشی صحنه، محمدمهدی زنگانه مدیر صحنه، سیدحسن حسینی‌نژاد طراح صحنه، حوریه میرمحمدی طراح لباس، صالح خواجه طراح نور، محمد طیب‌طاهر طراح پوستر و بروشور، سپیده نقدی طراح و مجری گریم، مرتضی محمدزاده آهنگساز و انتخاب موسیقی، مرتضی محمدزاده و امیرمحمد سهرابی نوازندگان، مینا صفار و سهند آدم‌عارف مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای، تینا شکیبایی مدیر برنامه‌ریزی و هماهنگی هنرمندان، ناصر عبدالرضایی طراحی و ساخت تیزر، سیروان مرادی و محمدمهدی کاوندی ساخت دکور این نمایش را برعهده دارند.
این اثر نمایشی از ۴ تا ۲۰ آبان‌ماه هر شب ساعت ۱۷:۳۰ در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی واقع در خیابان انقلاب، ضلع شمال غرب چهارراه ولیعصر، جنب داروخانه، پلاک ۱۴۷۸ اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *