میزبانی دیوار چهارم از «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» علیرضا کوشک جلالی


نمایش «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» (با کاروان سوخته) با نویسندگی، طراحی و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی، بازی میثاق زارع و تهیه کنندگی وحید محمدحسینی از اول بهمن ماه در سالن دیوار چهارم به روی صحنه می‌رود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» برنده جایزه نمایشنامه نویسی مردمی آلمان در سال ۱۹۹۹ شده است و گروه‌های مختلف تئاتری، بیش از ۷۵۰ بار در کشورهای مختلف آن را اجرا کرده‌اند.

این نمایش داستان زندگی کارگر ترکی است در آلمان. او قربانى یک آتش‏افروزى مى‏شود که جوانان نژادپرست مسبب آن بوده‏اند. نه ‏تنها زن و پسرش را از دست مى‏دهد، بلکه خانه‏اش، که با رنج و کار فراوان خریده بود، نیز طعمه‏ى آتش مى‏گردد. در یک مونولوگ گروتسک، اتفاقات را مرور مى‏کند. در این نمایشنامه‏ هم عشق به زندگى و اجتماعى بودن یک خارجى که در آلمان زندگى مى‏کند، به تصویر کشیده مى‏شود و هم رنج و دردش. على نه از کسى شکایت مى‏کند و نه کسى را متهم. گرایشات ضد نژادپرستانه‏ى نمایشنامه، تنها با در برابر هم قرار دادن دشمنى کور از یک ‏سو و عشق انسانى از سوى دیگر، پرداخته مى‏شوند. مونولوگى سراپا شاعرانه و انسانى که به هنگام دیدنش مثل فیلم‏هاى چارلى چاپلین باید با یک چشم گریست و با چشم دیگر خندید.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: دستیاران کارگردان: طاهره دهکردی و بهنام نجم الدین، منشی صحنه: پگاه محمودوند، عکاس: مریم رضوی، روابط عمومی: پریسا قهرمانی، مشاور رسانه ای: سپیده هاشمی محتشم، طراح پوستر و بروشور: محمدحسن نکوپندار، ساخت تیزر و تولید محتوا: علیرضا نادری (استودیو ورا)، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: احمد محمدحسینی و سید سعید بهشتی.

این نمایش از دوشنبه اول بهمن ماه، ساعت ۱۷ در سالن دیوار چهارم به نشانی: میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴۴ به روی صحنه خواهد رفت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *