اجرای ۱۲۵ تئاتر خیابانی در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان


دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از اجرای ۱۲۵ تئاتر خیابانی از ۳۹ گروه نمایشی در این دوره از جشنواره مریوان خبر داد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، جلال قلعه شاخانی، دیروزز (١٠ شهریور) در آیین آغاز به کار سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در پارک شانو این شهرستان، یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی روستای دری و جانباختگان حادثه آتش سوزی جنگل های مریوان را گرامی داشت و به همه شرکت کنندگان و میهمانان این دوره از جشنواره خیرمقدم گفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: بعد از اعلام فراخوان سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، در مجموع تعداد ۵٢٧ طرح و ایده در بخش آزاد و آیینی سنتی از هنرمندان تئاتر خیابانی ٣٠ استان کشور به دبیرخانه این جشنوار ارسال شد.

دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با بیان اینکه ٨٧ طرح در بخش آزاد و ١۵ طرح در بخش آیینی سنتی به مرحله بازبینی جشنواره راه یافت، افزود: بعد از داوری مرحله بازبینی ٢٠ نمایش به بخش مسابقه و چهار نمایش در بخش آیینی سنتی این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان پذیرفته شد.

قلعه شاخانی، از اجرای ١٢۵ تئاتر خیابانی از گروه های نمایشی در این دوره از جشنواره مریوان خبر داد و اذعان کرد: در مجموع ٣٩ نمایش در ۶ بخش مسابقه، کودک و نوجوان، آیینی سنتی، بین المللی، مرور، آزاد و مهمان ویژه از ١٠ شهریور به مدت پنج روز در سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیبانی مریوان اجرا می شود.

وی همچنین گفت: یکی از وجهه تمایزهای این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اجرای ١٢ گروه نمایشی در شهرستان های سنندج، سقز و سروآباد است.

این مقام مسئول بیان کرد: استان کردستان هنرمندان به نام و موفق در حوزه نمایش دارد که تلاش می کنیم با توسعه فضاهای فرهنگی و زیرساختی این حوزه شاهد هنرنمایی گروه های نمایشی در طول سال باشیم.

دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان خواستار تخصیص ردیف اعتباری ملی برای برگزاری این جشنواره شد و خاطر نشان کرد: امیدواریم بعد از ١٣ دوره برگزاری موفق جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با تخصیص اعتبارات ملی شاهد حضور گروه های بیشتری از سراسر جهان در این جشنواره باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *