احمد دامود با حضور شاگردانش تقدیر شد


مراسم تقدیر از احمد دامود در شانزدهمین هفته بزرگداشت تئاتر ، برگزار شد .

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی شانزدهمین دوره هفته بزرگداشت تئاتر؛ مراسم بزرگداشت احمد دامود، با اجرای فرهاد آئیش و هنرمندانی چون خسرو احمدی، حامد بهداد، بهزاد فراهانی، مائده طهماسبی، آتش تقی پور، محمد رضا نعیمی و… برگزار شد.

آئیش در ابتدای این مراسم گفت: احمد دامود تئاتر ما را از ریشه غنی کرده و کسانی که در این حرفه کار می‌کنند میراث دار شرافت و صداقت احمد دامود هستند، به یاد دارم که وقتی وارد حوزه تئاتر شدم احمد دامود دست من را گرفت و با همه مدیران و اهالی تئاتر آشنایم کرد.

جامعه تئاتری از خودش بی خبر است

سپس رضا خاکی در خصوص احمد دامود، اظهار داشت: بیش از یک قرن از پیدا شدن تئاتر در کشور ما می‌گذرد، اما تئاتر همچنان ناشناخته باقی مانده است، مخاطب تئاتری امروز ما بسیار کم با بزرگان اهالی تئاتر آشناست و من می‌خواهم بگویم که جامعه تئاتری امروز از خودش بی خبر است.

وی ادامه داد: قبل از احمد دامود از نظریه های اجرایی بازیگری بی خبر بودیم و او بود که آثار حوزه نمایش را وارد ایران کرد و در حوزه آموزش، دامود نقش بزرگی در انتقال متد اکتینگ و نظریات استانیسلاوسکی و جمع آوری آن ها به صورت کتاب در ایران، دارد.

وی در ادامه مطلبی با عنوان “آن چه که از شاگردانم آموختم” از احمد دامود را قرائت کرد.

سلام استاد !

سپس حامد بهداد اظهار داشت: همیشه یادم است که بچه ها از همه ایران دور هم جمع می‌شدند و همه سودای متد اکتینگ را داشتند و تحت لوای دانش همه این اساتید ما نیز تعلیم می‌دیدیم.

وی عنوان کرد: من تئاتر های مدرن آمریکا را تجربه می‌کردم و به خاطر علاقه کورکورانه ای که به بازیگران این مکتب داشتم، همیشه متد اکتینگ را پیگیری می‌کردم، اما همیشه حس می‌کردم چیزی کم بود.

بهداد ادامه داد: کتاب متد اکتینگ توسط احمد دامود که ترجمه شد، یاد گرفتم که معجزه در بازیگری در هنگام اشتباه پیش می آید و فهمیدم که اشتباه را باید در آغوش گرفت.

این بازیگر همچنین گفت: همین جا بود که من دریوزه و گدای دانش احمد دامون شدم و به ایشان سلام استاد گفتم که همه شاگردی ها از همین عبارت شروع می‌شود.

احمد دامود به شاگردانش عشق می‌ورزید

شهرام گیل‌آبادی مدیر عامل خانه تئاتر، اظهار داشت: در این نشست همه با عشق حضور پیدا کردند و دلیلش هم عشقی است که خود احمد دامود به شاگردانش می‌بخشید.

بهزاد فراهانی گفت: احمد دامود در رشد بازیگری نقش داشتند و من یاد گرفتم که هنرم را برای هر چیزی خرج نکنم و اعتقاد دارم هر کس به من واژه ای بیاموزد من را تا ابد مدیون خودش کرده است و احمد دامود یکی از معلمان من است.

احمد دامود تقدیر شد

 احمد دامود با تشویق بی وقفه حضار به روی صحنه آمد و گفت: از حرف های مثبت شما خیلی خوشحالم و تاب تحمل این حجم از حس خوب را ندارم.

در پایان به شقایق اعرابی کارگردان فیلمی هفت دقیقه ای در خصوص زندگی احمد دامون  لوح تقدیری اهدا شد.

شانزدهمین دوره‌ی هفته‌ی بزرگ‌داشت تئاتر، به دبیری محمودرضا رحیمی و با حمایت مالی بانک گردشگری از هفتم تا چهاردهم اردیبهشت برپاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *