اداره تئاتر میزبان «حرف بزن مده‌آ» می‌شود


نمایش «parla medea» با نام ایرانی «حرف بزن مده‌آ» کار مشترک ایران و ایتالیا از ۲۶ آذرماه هر شب ساعت ۱۹ در اداره تئاتر روی صحنه می‌رود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، نمایش«parla medea» یا «حرف بزن مده آ» نوشته مهدی شیخوند است که کلارا کورونا و مهدی شیخوند کارگردانی این نمایش را بر عهده دارند. این نمایش با نگاهی دیگر «مده‌آ» را تصویر می کند از این جهت که با خصیصه هایی پست مدرن و نگاهی روانشناختی به «مده‌آ»، جایگاه زن در جامعه امروز جهان را روی صحنه می‌برد.

کلارا کورونا درباره این نمایشنامه گفت: مهدی شیخوند تراژدی اوریپید را بازخوانی و به روز تفسیر کرده است. «مده‌آ» درام تنهایی زنانه ای است که به نتایج فجیع ختم می شود، من و مهدی شیخوند آن را در چهارده تابلو حکایت می کنیم.

مهدی شیخوند هم درباره این اثر گفت: در این تئاتر وجدی از جنس تئاتر شقاوت آنتونن آرتو و شگفت انگیزی از جنس تئاتر بی پیرایه گروتوفسکی به همراه نگرشی پست مدرن از جنس تئاتر رابرت ویلسون به تماشاچی منتقل می شود. چیزی که جایش در تئاتر این روزهای ایران خالی است. به عبارتی ما قرار نیست در این تئاتر جواب‌هایی در اختیار تماشاگران قرار دهیم. ما پرسش را مطرح می‌کنیم و با انجام این امر با تماشاگر وارد دیالوگ می‌شویم.

عوامل این نمایش عبارتند از: نویسنده: مهدی شیخوند، کارگردان: کلارا کورونا و مهدی شیخوند، تهیه کننده: ناهید دل آگاه، سرمایه گذار: موسسه فرهنگی هنری آوانگار صوتی.

نمایش «parla medea»  از ۲۶ آذر ماه در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *