استقبال خوب مردم از نخستین جشنواره نقالان علوی


نخستین جشنواره نقالی و پرده خوانی غدیر, اجراهای این جشنواره همزمان با عید سعید قربان آغاز شد و خوشبختانه روز اول و دوم آن با استقبال خوب مردم همراه بود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، نقالان علوی بانو نیز روز گذشته ویژه بانوان در مجتمع فرهنگی هنری غدیر هنرنمایی کردند. همچنین در محوطه تئاتر شهر نیز مرشد محسن میرزاعلی وظیفه اجراگردانی آثار را دارد و در هر میان پرده اجرای نقالی توضیحاتی در رابطه با این هنر اصیل برای مردم ارائه می دهد و از نقالان پیشکسوت هم می خواهد خارج از فضای اجرا چند دقیقه ای با مردم سخن بگویند.

امروز نیز نقالان علوی در محوطه تئاتر شهر و مجتمع فرهنگی هنری غدیر به اجرای آثار خود می پردازند و طبق جدول از ساعت ۱۷ در مجموعه تئاتر شهر با اجرای ضرب و زنگ توسط محمدجواد خرمی برنامه آغاز می شود و در فواصل ۳۰ دقیقه ای به ترتیب نقل ها و پرده خوانی های «دشت ارژن» توسط مجتبی حسن بیگی، «غدیر خم» توسط محمد احدی، «نظام الدین قصاب» توسط ذبیح الله بهاری، «علی نامه خوانی» توسط ابوالفضل ورمرزیار، «فتاح» توسط شیرین امامی اجرا می شود.

همچنین در مجتمع فرهنگی هنری غدیر ساعت ۱۹، نقالی معجزات حضرت علی (ع) توسط محمد بصیری اجرا می شود و پس از آن شعبان میرزاعلی نقالی جوانمرد قصاب را خواهد داشت.

نخستین جشنواره پرده خوانی و نقالی غدیر ۲۲ تا ۲۹ شهریور ماه به دبیری کوروش زارعی در تهران برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *