علی اصغر دشتی : تئاتر دانشگاهی باید پیشرو باشد نه پیرو .


مراسم افتتاح نمایش “فردا” جمعه ، اول مرداد ماه با استقبال مخاطبان برگزار شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، علی اصغر دشتی؛ کارگردان تئاتر که برای افتتاح نمایش “فردا” حاضر شده بود، در سخنانی گفت: این گونه مراسم در صورتی موثرند که علاوه بر دیدن نمایش دو هدف حمایت و نقد اثر را به همراه داشته باشند.

این مدرس دانشگاه افزود: خوشبختانه نوع نگاه به تئاتر دانشگاهی هم در بینش مدیران و هم امکانات سخت افزاری نسبت به نسل های قبل تر بهبود یافته است اما حمایت خود دانشگاهیان باید بیشتر شود. دشتی افزود: گاهی در سالن های خصوصی آثار قابل اعتنایی را می بینم که تعداد تماشاگران از بازیگرانش کمتر است و افسوس می خورم.

این کارگردان گفت: اخیرا تلاش کردم تا در حد امکاناتم چالش حمایت از آثار قابل تامل دانشگاهی را ایجاد کنم که امیدوارم به جای چالش های پوچ و مبتذل کارگر باشد.

دشتی، ضمن انتقاد از آن دسته از دانشجویانی که در فرم و غالب آثارشان پیرو ساختارهای تئاتر حرفه ای هستند عنوان کرد: تئاتر حرفه ای این روزها از راه مشخص و سهلی می رود تا به فروش برسد و  به هیچ وجه عرصه ی قابل اعتنا و اعتمادی برای گرته برداری تئاتر دانشگاهی نیست کما اینکه این تئاتر دانشگاهی است که باید  پیرو داشته باشد، غالب ها را بشکند و حرف های جدید بزند.

کارگردان متاستاز ادامه داد: حتی اگر به دیدن یک اثر دانشجویی بد میرویم خوب است که بعد از کار نظراتمان را با گروه در میان بگذاریم و همچنان از این طریق از یکدیگر حمایت کنیم.

در ادامه این مراسم، امین اسفندیار نویسنده و کارگردان نمایش “فردا” در صحبت هایی کوتاه با ابراز خوشحالی از اینکه تئاتر مولوی قوت قلب جریان تئاتر دانشگاهی است گفت: بعد از بازگشایی مولوی غیر از آثار نسل جوان اجرای دیگری در مولوی ندیده ام و این اتفاق که تئاتر دانشگاهی محل مختص به خود را دارد، به نسل ما آرامش میدهد.

در پایان این مراسم، شال نمادین تئاتر مولوی، با حضور علی اصغر دشتی و امیرحسین حریری، رئیس مرکز تئاتر مولوی به امین اسفندیار تقدیم شد.

بنا براین گزارش؛ نمایش فردا هر شب ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی اجرا می شود و دانشجویان می توانند با خرید بلیط از گیشه ی این مجموعه ۵۰ درصد تخفیف دریافت کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *