اعلام داوران گزینش آثار جشنوارۀ آرخه « انسانم آرزوست»


داوران بخش نمایش های صحنه ای نخستین جشنواره‌ی سراسری تئاتر آرخه؛ انسانم آرزوست اعلام شدند.

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی جشنواره‌ی تئاتر سراسری آرخه، نسیم ادبی، شهاب حسین پور، فرهاد تجویدی و حمیدرضا نعیمی، از فعالان برگزیده تئاتر ایران، نمایش های  نخستین جشنواره سراسری تئاتر آرخه را در بخش صحنه ای انتخاب می کنند.

پیشینه ی هنری داوران انتخاب نمایش های صحنه ای به شرح ذیل میباشد:

نسیم ادبی (زاده ۱۳۵۵ در تهران) بازیگر فعال در سه حوزۀ سینما، تئاتر و تلویزیون است  این بازیگر در دانشگاه آزاد اسلامی رشته ی نمایش، گرایش بازیگری درس خواند.  “تنبور نواز”به کارگردانی هادی مرزبان اولین نمایش هنری او بود که در سال ۷۲ و در مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفت. سانتاکروز، خانم سرگرد باربارا ، آبی مایل به صورتی از جمله نمایش های این بازیگراست.

شهاب حسین پور  متولد سال ۱۳۶۴ در شهر شاهرود است، او دانش آموخته کانون هنری حمید سمندریان، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشکده هنر و معماری، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر و معماری است. حسین پور نمایش هایی مانند بیوه های غمگین سالار جنگ، طپانچه خانم و… را در مقام کارگردان به روی صحنه آورده است .

فرهاد تجویدی بازیگر ، نویسنده ،کارگردان و مدرس تئاتر  متولد ۱۳۳۹  فعالیت خود را از سال ۵۸ در زمینه خبرنگاری و بازیگری آغاز کرده است. او سابقه بازیگری و کارگردانی نمایش های متعددی مانند من، پینوکیو، بوق و… را در کارنامه کاری خود دارد. همچنین تجویدی تاکنون جوایزی را از جشنواره های متعدد کسب کرده است.

حمیدرضا نعیمی(زاده۱۳۵۳ در سر پل ذهاب) نمایشنامه نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر تاکنون جوایز متعددی از جمله  جایزه اول نمایشنامه‌نویسی از دوازدهمین جشنواره سراسری دانشجویان برای نمایشنامه “وعده‌گاه نهنگ‌ها”، لوح تقدیر به عنوان نمایشنامه‌نویس فعال در”روز جهانی تئاتر”، جایزه اول نمایشنامه اقتباسی برای نمایش”مکبث” از بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فجر رابه دست آورده است همچنین این کارگردان تئاتر نمایش های ریچارد سوم، سقراط، شوایک و فاوست را درکارنامه هنری خود دارد.

نخستین جشنواره سراسری تئاتر «آرخه»، با شعار«انسانم آرزوست» در بخش خصوصی با برنامه ریزی و سیاستگزاری های تئاترون آرخه ، با همکاری موسسه فرهنگی _ هنری چند منظوره خوش نگار و با دبیری رضا آشفته منتقد ، پژوهشگر، نمایشنامه نویس وکارگردان تئاتر از تاریخ ۲۰ الی ۳۰ مرداد ۹۸ درتهران برگزار خواهد شد.

جشنواره سراسری تئاتر آرخه در بخش نمایش های صحنه ای در سه گروه بخش بندی می شود و  ۳۰ نمایش توسط داوران برای حضور درجشنواره انتخاب می شود.

گروه بندی نمایش های صحنه ای جشنواره سراسری آرخه عبارتند از :

الف: تک گویی نمایشی با موضوع تنهایی انسان

در این بخش ۱۰ نمایش برگزیده در قالب های متنوع تک نفره به رقابت خواهند پرداخت و یک نمایش  از این گونه نمایشی به عنوان برگزیده انتخاب خواهد شد. زمان مد نظر برای این بخش از ۳۰ تا ۴۵ دقیقه هست.

ب: دو نفره با موضوع خانواده:

در این بخش، یک زوج داستان زندگی مشترک خود را از دوران آشنایی تا مسائل و مشکلات دوران زندگی و حتی مراحل رسیده به جدایی و حتی پس از آن با انگیزه بازگشت به زندگی مجدد را به چالش خواهند کشید. در این بخش زندگی یک زن و مرد به بازی در می آید و در آن حضور نفر سوم و بیشتر از آن مقدور نخواهد بود. در دنیای امروز اگر روابط خانوادگی دارد رنگ می بازد چه بهتر در تئاتر به دنبال بسامان شدن شرایط زندگی خانوادگی برآمد و تلاش هایی برای حفظ و نگهداری شرایط مطلوب تر زندگی زناشویی را فراهم کرد.

در این بخش نیز ۱۰ نمایش به طور رقابتی حاضر خواهند بود. زمان مد نظر در این بخش بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه خواهد بود.

ج: چند نفره با موضوع صلح:

آدمها همواره نادانسته در مقابل هم صف آرایی کرده و به مقابله به مثل می پردازند و جنگ نتیجه و پیامد نیروی شری است که انسانها را خودخواهانه در مقابل هم قرار می دهد. چه بهتر که در این جشنواره در درام های چند نفره به دنبال توجه مخاطبان به مقوله بسیار مهم صلح باشیم و بدیهی است، در منطقه خاورمیانه همواره نیروهای شری هستند که با هدف جلب و چپاول سرمایه های بسیار بزرگ این منطقه به دنبال راه اندازی جنگ بوده اند و با فروش تسلیحات نظامی جیب های خود را پر کرده و مردم منطقه را با بیچارگی و فقر همراه ساخته اند و خود را این گونه ثروتمند و مترقی و با تمدن شناسانده اند.

در این بخش نیز ۱۰ نمایش به طور رقابتی حاضر خواهند بود. زمان مد نظر در این بخش بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه خواهد بود.

مراحل ارائه و شرکت درجشنواره آرخه:

۱. ارائه فیلم آثار تا ۱ تیرماه ۹۸.

۲. بازبینی آثار و اعلام نتایج تا ۱ مرداد ۹۸.

۳. برگزاری جشنواره از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ مرداد ۹۸.

گفتنی است ، راه های ارتباطی دبیرخانه: ۰۲۱۸۸۹۹۳۵۵۳ و ۰۲۱۸۸۹۹۳۵۵۲ و شماره تماس ۰۹۱۲۳۸۸۴۶۳۴ برای پاسخگویی به صورت آنلاین از طریق واتسپ و تماس بصورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شرکت کنندگان در جشنواره خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *