برپایی جشن عروسی در جشنواره نمایش عروسکی


نمایش «افسانه خرت و پرت‌پرانی»  که به یکسری از رسم و آیین‌های عروسی می‌پردازد، از جمله نمایش‌هایی است که در بخش صحنه‌ای جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک به صحنه می‌رود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از ستاد خبری هفدهمین جشنواره بین‎المللی نمایش عروسکی تهران مبارک، این نمایش با عروسی به عنوان یک آیین آغاز می‌شود و تماشاگر به عنوان میهمان در این جشن حضور دارد.

تماشاگران «افسانه خرت و پرت‌پرانی» در نقش فامیل عروس و داماد ظاهر خواهند شد و شعرهای قدیمی را برای راهی کردن دختر و پسر به خانه بخت می‌خوانند. در طول نمایش نیز یکسری رسومات نشان داده خواهدشد.

نمایش به این ترتیب است که زوجی جوان در آستانه قرار گرفتن زیر یک سقف برای آغاز زندگی مشترک قرار دارند. ولی پیش از شروع این زندگی مشترک باید رسمی دیرین را به انجام برسانند براساس این رسم آنان باید قصه‌ای را با استفاده از اشیا جهیزیه اجرا کنند تا اتفاقی مهم در شروع زندگی آنان رخ دهد. اما قصه در سرزمین کله کاسه‌ای‌ها و زخم بستری‌ها اتفاق می‌افتد.

تکنیک اجرایی «افسانه خرت و پرت‌پرانی» تئاتر اشیا است و آیین‌های «بوکه بارانه»، «چولی قیزک» و «ابو دردا» به شکل سنتی معرفی می‌شوند.

نمایش‌نامه نوشته سجاد طهماسبی و به کارگردانی محبوبه اعرابی آماده اجرا شده است . محبوبه اعرابی و سیدمهدی برقعی بازیگران نمایشند و علی محمدی، رویا راد و مهرانه زرگر نیز در نمایش حضور دارند.

خاطره عیسوند طراح لباس و سیما قاسمی طراح صحنه هستند.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریور ماه برگزار خواهد شد.

شادپیمایی این دوره از جشنواره روز چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در مجموعه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد (بوستان آب و آتش) برگزار می‌شود و همه افراد و خانواده‌ها از طیف‌های مختلف برای حضور در این جشن شادی دعوت شده‌اند. تنها شرط حضور در این جشن، همراه داشتن عروسک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *