امضای تفاهم‌نامه همکاری میان مترو و جشنواره‌ی تئاتر فجر


تفاهم‌نامه‌ای جهت همکاری میان مسئولین شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه و سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر امضا شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، روز گذشته سه‌شنبه ۱۸ دی تفاهم‌نامه‌ای میان انجمن هنرهای نمایشی ایران و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه جهت استفاده از ظرفیت تبلیغاتی و فرهنگی این فضا در راستای اهداف سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر به امضا رسید.

حاضران در این جلسه فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، احسان بیسادی معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه و وحید لک مدیر بخش تبلیغات و تشریفات سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر بودند.

در ابتدا لک با اشاره به برگزاری سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۱ بهمن تا ۴ اسفند، با میزبانی حدود ۱۵ سالن نمایشی در سطح شهر تهران و هفت استان گفت: این اتفاق با بودجه‌ای دولتی رخ می‌دهد و مردم همواره از ما گله‌مندند که در طول دوره برگزاری‌اش، آن طور که باید و شاید از آن مطلع نمی‌شوند. آغاز مکاتبه با دوستان‌مان در شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه از حدود چهار ماه پیش آغاز شد و بعد از آن دیدارهایی هم با دوستان دیگرمان در شهرداری مناطق ۶ و ۱۱ داشتیم چون ۷۰ درصد سالن‌هایی که در ایام جشنواره میزبان آثار هستند در منطقه ۱۱ قرار دارند و مابقی در منطقه ۶.

وی تأکید کرد: پتانسیل و ظرفیت مترو در اطلاع‌رسانی امری است که نمی‌توان نادیده‌اش گرفت و این اولین سالی که تا به این حد جدی به این موضوع می‌پردازیم.

نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران نیز در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه مخاطبان ما همواره از این فضا استفاده می‌کنند لازم است که چنین حرکتی با جدیت پیگیری شود.

بیسادی معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران هم تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن‌مان به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تاکید بر هر چه شکوهمندتر برگزار شدن مجموعه جشنواره‌هایی که به همین مناسبت در حوزه‌های تئاتر، سینما، موسیقی و تجسمی شکل گرفته‌اند، می‌توان به مترو به عنوان یکی از مهم‌ترین عرصه‌های عمومی شهر تهران برای اطلاع‌رسانی در مورد این رویدادها نگاه کرد و خصوصا در حوزه تئاتر به اجرای تئاترهای محیطی اندیشید که می‌تواند ایستگاه‌های مترو را به یکی از بسترها و کانون‌های اجرای خود تبدیل کند.

وی ادامه داد: اغراق نیست اگر بگوییم ظرفیت اطلاع‌رسانی متروی تهران با صداوسیما برابری می‌کند و می‌توان از ساعاتی که مردم در مترو حضور دارند در جهت غنی‌تر کردن فرهنگ آن‌ها بهره برد. یکی از رسالت‌های ما برقراری ارتباط نزدیک‌تر با اهالی فرهنگ و هنر است و در این مورد خاص امیدواریم بتوانم انتظارات دوستان‌مان در حوزه تئاتر را در رابطه با توقعاتی که در خصوص ایستگاه تئاتر شهر دارند نیز برآورده کنیم.

در ادامه مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران نیز اظهار کرد: مترو به دلیل گستره‌ی کسانی که از آن استفاده می‌کنند می‌تواند در حوزه فرهنگ‌سازی بسیار موثر عمل کند و انجمن هنرهای نمایشی ایران این آمادگی را دارد که حتی فارغ از جشنواره تئاتر فجر به اجراهایی تک نفره جهت تاکید بر مفاهیم فرهنگی مورد نظر مسئولین شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه در این مکان بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *