انتشار کتاب چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و یک اثر پژوهشی


همزمان با آیین پایانی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی تئاتر مریوان کاتالوگ این دوره و یک کتاب پژوهشی منتشر شد.

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از ستادخبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی تئاتر مریوان،  کتاب جشنواره با پیام سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری، مهندس بهرام مرادنیا استاندار کردستان، شهرام کرمی مدیر اداره کل هنرهای نمایشی، جلال قلعه‌شاخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و فاتح بادپروا دبیر چهاردهمین دوره این رویداد آغاز می‌شود.

در ادامه هیات انتخاب و هیات داوری این دوره جشنواره معرفی شده‌اند.

معرفی آثار بخش مسابقه، بخش بین‌الملل، بخش آیینی سنتی، بخش دیگرگونه‌های اجرایی، بخش برگزیده جشنواره‌ها و بخش کودک و نوجوان بخش دیگری از این کتاب را تشکیل می‌دهد.

همچنین اطلاعاتی درباره کنفرانس تئاتر ملل، کارگاه آموزش هلند و کارگاه آموزشی مکزیک که همزمان با این رویداد، میزبان هنرمندان بود ارائه شده است.

بخشی از کتاب به بزرگداشت‌ سعید خیراللهی و نعمت ایزدی اختصاص دارد و محمدعلی صدق‌حسنی و هاتف جلیل‌زاده درباره این دو فعال هنرهای نمایشی یادداشت نوشته‌اند.

کتاب چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به مدیرمسئولی فاتح بادپروا و سردبیری امید بی‌نیاز با طرح جلدی از حمید نیکخواه (طراح پوستر جشنواره) به صورت دوزبانه توسط انتشارات “گوتار” منتشر شده است.

همچنین به مناسبت این رویداد کتاب پژوهشی “خیابان، صحنه تئاتر” به قلم کریم خاوری نشر یافته است. این اثر حاوی جامع‌ترین اطلاعاتی است که از جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان جمع‌آوری شده است، این اطلاعات بر اساس کتاب‌های کاتالوگ جشنواره، نشریات تخصصی، بولتن‌ها، مصاحبه شفاهی با هنرمندان، مدیران و منابع اینترنتی گردآوری شده و به سفارش دبیرخانه چهاردهمین جشنواره بین‌ا‌‌لمللی تئاتر خیابانی مریوان از سوی انتشارات “گوتار”سقز به چاپ رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *