بازخوانی آتیلا پسیانی از اشعار تادئوش روژه ویچ در هفته تئاتر لهستان


آتیلا پسیانی نمایش «وضعیت صفر» را با بازخوانی محمد چرمشیر از اشعار تادئوش روژه ویچ در هفته تئاتر لهستان روی صحنه می برد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، هفته تئاتر لهستان که از روز یکشنبه ۲۲ آذر با اجرای نمایش هایی از لهستان، کارگاه های آموزشی، سخنرانی و نشست های تخصصی برگزار می شود میزبان یک نمایش از ایران خواهد بود.

نمایش «وضعیت صفر» نوشته محمد چرمشیر با کارگردانی، طراحی و بازیگری آتیلا پسیانی روزهای پنجشنبه ۲۶ و جمعه ۲۷ آذر ماه ساعت ۱۹:۳۰ در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

نمایشنامه این اثر که بر اساس اشعار تادئوش روژه ویچ نویسنده، شاعر و نمایشنامه‌نویس اهل لهستان نوشته شده است داستان سربازی را بیان می کند که روی تخت بیمارستان، به هوش می آید و در می یابد که دو پای خود را از دست داده است.

او از طرفی به خاطر می آورد در زمانی که در حال جنگیدن بوده چه کرده و چگونه به این جراحت دچار شده است و از طرف دیگر درگیر رویارویی با وضعیت جدید خود است؛ برخورد با حالات روحی خود و برخورد با کسانی که روزی او را ایستاده بر پاهای خود دیده اند.

در این نمایش که کاری از گروه تئاتر بازی است نگار عابدی در بخش باند صدا (فارسی و انگلیسی)، خسرو پسیانی بخش تکنیک، امیر علی وفایی و حامد عشقی تصویر، بامداد افشار هم در بخش طراحی و مهندسی صدا فعالیت دارند.

دستیار کارگردانی و برنامه ریزی این پروژه توسط امیرحسین دوانی، ترجمه متن به انگلیسی توسط مامک نوربخش و ترجمه اشعار توسط محمدرضا فرزاد انجام شده است.

مدیریت تولید این پروژه نمایشی را نیز رکسانا مهرافزون بر عهده دارد.

نمایش «وضعیت صفر» که به دو زبان فارسی و انگلیسی آماده می شود، روز پنج شنبه ۲۶ آذر به زبان انگلیسی و روز جمعه ۲۷ آذر به زبان فارسی اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *