بازیگران عرصه ی تئاتر و تلویزیون در مورد ” در اعماق ” چه گفتند


نمایش ” در اعماق ” به کارگردانی زنده یاد مصطفی عبداللهی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر در حال اجراست . پس از اجرای این نمایش خبرنگار تئاترفستیوال گفتگوی کوتاهی با فرهاد بشارتی و آرش نوذری از بازیگران عرصه ی تئاتر و تلویزیون در رابطه با نمایش ” در اعماق ” داشت که به شرح زیر است  :

تئاتر فستیوال

حضور مصطفی عبداللهی در صحنه صحنه نمایش حس می شد

فرهاد بشارتی در ابتدا در مورد نمایشنامه ” در اعماق ” گفت : سال ها پیش نمایشنامه ” در اعماق ” که نویسنده اش ماکسیم گورکی است را خوانده بودم و الان چیزی از قصه در ذهنم نبود . ولی در آن چیزی که من دیدم  حضور مصطفی عبداللهی در صحنه صحنه نمایش حس می شد . کارگردانی او در نمایش مشهود بود و دیده می شد . از آنجایی که می توان گفت این متن تاریخ مصرف ندارد ، حتی متن برای انسان های امروزی نوشته شده و مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبان اند ، در تک تک این آدم ها دیده می شد ، این کاملا در کارگردانی و لایه های زیرین متن نیز قابل مشاهده بود و تماشاگر آن را حس می کرد .

او همچنین در مورد کارگردانی مصطفی عبداللهی افزود : در کل در یک جمله می توان گفت کارگردان از عهده ی متن بر آمده است ، توانسته این متن را به تصویر بکشد . به نوعی آن را به تصویری بکشد که مردم بتوانند آن چیزی را که در ذهنشان هست را با نمایش تطبیق بدهند و آن تلنگری که باید در ذهنشان خورده شود ، خورده می شود . تنها چیزی که اذیت مان می کرد ، حضور نداشتن کارگردان بالای سر کار بود و این قضیه آدم را ناراحت می کرد . ولی از کار لذت  بردیم ، انشاا… استقبال خوبی بشود و به نوعی از این کار حمایت بشود . ما تا آنجایی که از دست مان بر بیاید به بچه ها اعلام می کنیم  که دهن به دهن بچرخد . خوشبختانه سیستم پیامکی هم زیاد شده می توان تبلیغات کرد که بیایند کار را ببینند .

***

در نمایش ” در اعماق ” همدلی گروه احساس می شد

آرش نوذری نیز در مورد نمایش  ” در اعماق ” به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت : ” در اعماق ” را در جشنواره ندیده بودم ولی الان که آن را دیدم لذت بردم ، گرچه آقای عبداللهی نبود و این تنها نکته ای بود که اذیت می کرد . بچه ها ، در کنار یکدیگر به خوبی از پس کار برآمدند . کار خوبی بود ، متن هم که شاهکار بود . فکر می کنم اجرای جشنواره اش باعث شد اجرای زودتری بگیرد . از همین جا تشکر می کنم و تقاضا می کنم تاتری ها بیایند کار را ببینند و حمایت کنند .

 .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *