نمایش منتخب جشنواره‎‌های جهان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان ؛

با اجرای داستان “یک مرد و سایه اش” از ایتالیا ؛


نمایش “داستان یک مرد و سایه‌اش” به کارگردانی جوزِپه سِمِرارو از کشور ایتالیا در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اجرا می‌شود.

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، در آغاز این نمایش صحنه خالی است، نورها خاموش می‌شوند و سپس مردی معمولی روی صحنه می‌آید و شروع به ساختن خانه‌اش با آجرهای نامرئی می‌کند.

نمایش “داستان یک مرد و سایه‌اش” تولید کمپانی پرینسیپو آتیوو تِترو است که از کشور ایتالیا به مدت ۵۵ دقیقه در جشنواره  اجرا می‌شود.

جوزپه سِمِرارو و داریو کادی بازیگران نمایش هستند.

طراح نور مارکو مرکانتی، صدا و موسیقی کاری از لئون بارتلو است.

جوزِپه سِمِرارو نویسنده و کارگردان نمایش محسوب می‌شود.

جوزِپه سِمِرارو پس از سال‌ها فعالیت و تجربه در زمینه کارگاه‌های آموزشی تئاتر در بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۹ ، با هنرمندان ایتالیایی و خارجی کمپانی “پرینسیپو آتیو تِتِرو” را بنیان‌گذاری کردند.

این کمپانی در سال ۲۰۰۷ تولیدات خود را عرضه کرد. از اولین اجراهای جوزِپه سِمِرارو می‌توان به نمایش‌های “جریان‌ها” و “من دارم تعجب می‌کنم که جن و پری‌ها مثل پروانه‌ها پرواز می‌کنند”، اشاره کرد.

یکی از کارهای او که توانست به مرحله نهایی جوایز سال ۲۰۰۸ راه یابد، نمایش “داستان یک مرد و سایه‌اش” است. این اثر توانست جایزه “ایلو” را در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و همچنین جایزه “پادووا” را در سال ۲۰۱۰ به خود اختصاص دهد.

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۲۹ آبان تا ۳ آذر ماه با دبیری مریم کاظمی و به میزبانی شهر همدان برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *