با کارگردان و بازیگر نمایش آلمانی “کمپلکس اودیسه” آشنا شوید


“کمپلکس اودیسه” به کارگردانی فلیکس ماتیاس اوت و به نمایندگی آلمان در سی و سومین جشنواره فجر حضور دارد.

کمپلکس ادیسه1

نمایش “کمپلکس اودیسه” یکی دیگر از نمایش های بخش بین الملل سی و سومین جشنواره ی تئار فجر است.

به گزارش تئاتر فستیوال ، این نمایش به گفته کارگردانش ” فلیکس ماتیاس اوت” ، داستان واقعی اسطوره هومر نیست، بلکه دورنمای برگشت‌پذیری است که در زمان و مکان فعلی تجربه شده است. «کمپلکس اودیسه»، بازگویی یک شعر حماسی و قدیمی یونانی با زبان چند لایه امروزی و سفر اولیس (ادیسیوس) در کنار خانه‌‌به‌دوش‌های قرن بیست و یکم است.
ایک ون اشتاکن بروک و گاسپارد گیلبرت، بازیگران نمایش هستند و  کارگردانی صحنه به عهده ی فیلیکس ماتیاس اوت و بنجامین بریکس است. بخش فیلم توسط بنجامین بریکس، اشتفن مارتین، آندریاس مولر، آیکو اوکاموتو، فلیکس ماتیاس اوت و الکس کاسیان ساخته شده است.

فلیکس ماتیاس اوت:

felix ott

فلیکس ماتیاس اوت رقصنده و کوریوگراف*(Choreograph) در زمینه ی هنرهای نمایشی معاصر است.

وی رشته ی رقص معاصر، محتوا و کوریوگرافی را در برلین به اتمام رساند. پس از آن در زمینه های طراحی صحنه، بازیگری و رقص و کوریوگرافی در سرتاسر اروپا فعالیت دارد.

فیلم تجربی در مورد رقص به نام “mr bot” با کارگردانی این رقصنده جایزه ی کلیپ کلاسیک ۲۰۰۹ را از آن خود کرد. اوت در جشنواره ی لوکارنو ۲۰۱۱ جایزه ی گربه ی وحشی نقره ای را برای فیلم “les en fants de la nuit”  برای بازی در نقش سرباز آلمانی را دریافت کرد.

 

ایک ون اشتاکن بروک:

eike von

ایک ون اشتاکن بروک بازیگر اصلی نمایش ” کمپلکس اودیسه” است.

وی که در سال ۱۹۸۹ در برمن آلمان متولد شده است چهار روز قبل از فارغ التحصیلی به دلیل تفاوت های هنری مدرسه را رها کرد.

در ژانویه ۲۰۱۰ او برای هَنداِستند پرفورمنس**(handstand performance) خود به نام “creap” مدال برونز سی و یکمین جشنواره ” mondial du crique de demain” پاریس را از آن خود کرد.

ایک ون اشتاکن بروک برای تلویزیون نیز اجراهای زیادی داشته است.

 

 


*: choreography در فارسی معادل مناسبی ندارد و از نظر مترجم تئاتر فستیوال معادل طراحی رقص برای این کلمه بسیار پیش پا افتاده و عوامانه می باشد.

**: handstand performance در فارسی معادل مناسبی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *