برنامه‌های روز اول جشنواره تئاتر سوره ماه اعلام شد


روز شنبه ۱۱ مهر همز‌مان با شروع بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه چهار نمایش در سالن‌های مختلف حوزه هنری روی صحنه می روند.

تئاتر سوره ماه

به گزارش تئاتر فستیوال ، نمایش «همسایه» به کارگردانی و نویسندگی بهار کریم زاده از تهران به مدت ۵۰ دقیقه در دو نوبت ۱۸:۱۵ و ۲۰:۰۰ روی صحنه تالار اندیشه می رود.

داستان این نمایش درباره دو همسایه است که یکی از آن‌ها در طبقه بالا و دیگری در طبقه پایین یک آپارتمان ساکن هستند. خانواده ساکن در طبقه پایین، تازه به این آپارتمان وارد شده است، به طوری که خانواده ساکن در طبقه بالا هنوز از جابه‌جایی همسایه قبلی با همسایه جدید اطلاع ندارد و این موضوع جریان های دیگری را برای این خانواده رقم می زند.

«آنتوان و مسافر کوچولو» به نویسندگی حسن باستانی و کارگردانی کتایون کارایی از تهران به مدت ۷۰ دقیقه در دو نوبت ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ در تماشاخانه مهر روی صحنه می رود. این نمایش درباره رویای آنتوان است که در آن فرشته‌ای می‌‌آید و به او کمک می‌کند تا سفر زمینی‌اش را به جهان دیگر شروع کند و در واقع مسافر ما آنتوان است.

نمایش «کیفر» به کارگردانی محمد زوار بی ریا از تهران به مدت ۶۰ دقیقه و در دو نوبت ۱۵:۰۰ و ۱۷:۰۰ روی صحنه تماشاخانه ماه می رود. «کیفر» داستان یک زوج جوان به نام‌های مهران و پری است که تصادف مهران منجر به تغییر رویه‌ زندگی آن ها می‌شود.

«پله آخر» به مدت ۴۵ دقیقه به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم آبادی سال ها پس از فاصله گرفتن این کارگردان از فضای تئاتر روی صحنه پلاتوی مرکزی دانشکده سینما تئاتر در دو نوبت ۱۵:۳۰ و ۱۷:۳۰ می رود.

متن این نمایش درباره تلاش عاشق برای رسیدن به معشوق (خدا) است. این نمایش به ظاهر ساده است اما در عین اینکه مخاطب را می‌خنداند، او را به فکر هم  وا می‌دارد.

ساعت ۱۹:۳۰ روز شنبه نیز این چهار نمایش در سالن امیرحسن فردی نقد و بررسی می شوند.

همچنین ساعت ۱۰ تا ۱۲:۳۰ صبح در سالن اوستا (پلاتوی یک) کارگاهی با عنوان «زیست بدن» با تدریس یاسر خاسب ویژه آقایان برگزار می شود.

بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر «سوره ماه» ۱۱ تا ۱۷ مهر برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *