با پایان یافتن ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س)

برنامه تالارهای نمایشی تئاتر شهر اعلام شد


با پایان گرفتن ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) شش اثر نمایشی هفته جاری در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر به صحنه می روند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، با پایان گرفتن ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) شش اثر نمایشی هفته جاری در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر به صحنه می روند.

 «متساوی الساقین» به نویسندگی و کارگردانی عمادالدین رجبلو عنوان تازه ترین اثر نمایشی مجموعه تئاتر شهر است که با پایان گرفتن نمایش «فردای شب» به کارگردانی جواد اسفندیاری از روز یکشنبه ۲۲ دی ماه در کارگاه نمایش روی صحنه می رود.

در این اثر نمایشی که از تاریخ یاد شده ساعت ۱۸ به مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۲۰ هزار تومان روی صحنه می رود سمیرا سرچاهی، محدثه شیر علی، رعنا زیادلو، نازنین شهسواری، اسما دهمرده، مارال روشنیان، فتانه شمس آبادی، پروا آقاجانی به عنوان بازیگر حضور دارند.

«سقوط در کوه مورگان» عنوان نمایشی به نویسندگی آرتور میلر درام نویس برجسته ی قرن بیستم و کارگردانی منیژه محامدی است. این اثر یکی از نمایشنامه های متاخر میلر است که در سال ۱۹۹۱ نوشته شده و تصویرگر بحران های یک خانواده ی آمریکایی است . در این اجرا که تا هفتم بهمن ماه ساعت ۱۹:۳۰ با مدت زمان ۹۰ دقیقه و قیمت ۳۵ هزار تومان روی صحنه است، محمد نادری، آیلار نوشهری، مهوش افشارپناه، نسترن پیکانو، فرناز رهنما، محمد اسکندری، نسترن باقرزاده به عنوان بازیگر حضور دارند.

«کَر»نمایش دیگر تئاتر شهر است که به نویسندگی و کارگردانی فریدون ولایی در تالار سایه به صحنه می رود. در این اثر نمایشی که از تاریخ یاد شده  تا هفتم بهمن ماه ساعت ۱۷:۳۰ با مدت زمان ۷۵ دقیقه و قیمت بلیت ۳۵ هزار تومان روی صحنه می رود رضا جهانی، عادل عزیز نژاد، مریم برومند، صفورا خوش طینت، الهه نادری ایفای نقش می کنند.

نمایش «جنایات قلب» به نویسندگی بث هنلی و کارگردانی دلارا نوشین نیز تا هفتم بهمن ماه ساعت ۱۹:۳۰ با مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۵ هزار تومان در تالار سایه روی صحنه می رود.

 «جنایت‌های قلب» معروف‌ترین اثر بث هنلی است . هنلی این نمایشنامه را در سال ۱۹۷۸ میلادی با نام انگلیسی «Crimes of the Hearts» منتشر کرده و در همان سال برای این اثر کمدی-تراژدی به جایزه پولیتزر در بخش نمایشنامه دست یافته است. وی در «جنایت‌های دل»، داستان سه‌خواهر با نام‌های «بیب»، «مگ» و «لنی» را روایت می‌کند که اکنون بعد از این‌که لنی همسر خود را به ضرب گلوله کشته است، در خانه قدیمی پدربزرگ خود دور هم جمع می‌شوند. هریک از این سه‌خواهر زندگی از هم گسیخته‌ای دارند و ناچارند با پی‌آمد اشتباهات‌شان و به تعبیر نویسنده «جنایت‌های قلب» ِ خود مواجه شوند

هنلی برای فیلمی که از این اثر در سال ۱۹۸۶ ساخته شد، نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی هم بوده است. به این‌ها باید جوایز بهترین نمایشنامه آمریکایی از «حلقه منتقدان نیویورک» در سال ۱۹۸۱، جایزه

 «Theatre World Award» در سال ۱۹۸۲، نامزدی دریافت جایزه «تونی» در سه رشته مختلف (برای اجرای صحنه‌ای این نمایش) و نامزدی دریافت «Drama Desk Award» را هم اضافه کرد. همچنین منتقدان ادبی هم اکثرا به این اثر نظر مثبت داشته‌اند که این حجم از اعتبار برای نمایشنامه‌ای ۱۰۰ صفحه‌ای قابل اعتناست.

آزاده اسماعیل خانی، تینا بخشی، علیرضا مویدی، سارا توکلی، پگاه ارضی و تورج ثمینی پور بازیگران این اثر نمایشی هستند.

تالار اصلی مجموعه همچنان میزبان اجرای «فرانکنشتاین» به نویسندگی وکارگردانی ایمان افشاریان و بازی پژمان جمشیدی، بانیپال شومون، آناهیتا افشار، محمد پویا، سوده شرحی، سیاوش میری، حامدابریشمی، امید رضایی، فرید کیامرثی، محمد حقیقی پور، مهدی روحانی، مجتبی نصرت، سعید زینلی، حسین آیرمی، مبین تقوی، توحید لواسانی، امین رجایی و پویا نجفی ساعت ۲۰ با مدت زمان ۹۰ دقیقه و قیمت بلیت ۶۰ تا ۹۰ هزار تومان تا هفتم بهمن روی صحنه می رود.

همچنین نمایش «چُنور» به نویسندگی و کارگردانی قطب الدین صادقی و بازی فرشید گویلی نیز ساعت ۲۰ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان در تالار چهارسو تا هفتم بهمن ماه میزبان علاقه مندان تئاتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *