برنامه کامل هفتمین روز جشنواره تئاتر فجر


هفتمین روز از سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ۱۸ نمایش صحنه‌ای و ۶ نمایش خیابانی میزبان مخاطبان خود می‌شود.

تئاتر فستیوال

نمایش های بخش صحنه ای

به گزارش تئاتر فستیوال ، چهارشنبه هفتم بهمن ، سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر میزبان نمایش هایی از کشور لهستان و شهرهایی چون قم ، تهران ، رشت ، گناوه ، دهلران ، اراک ، رشت ، آمل خواهد بود .

اجراهای صحنه ای مجموعه تئاتر شهر از نمایش “تعبیر خواب” به نویسندگی و کارگردانی صمد آذرخش از قم آغاز می شود این نمایش در ساعت ۱۷ در تالار سایه به مدت ۶۰ دقیقه به روی صحنه می رود ، اگر پس از پایان این نمایش قصد ماندن در مجموعه تئاتر شهر را دارید می توانید آخرین اجرای نمایش “تکه های سنگین سرب” به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی را پس از اجرای عموم و اجرای جشنواره ای  از دست ندهید و در ساعت ۱۸ در تالار چهارسو به تماشای این نمایش به مدت۶۵دقیقه بنشینید. همچنین مجموعه تئاتر شهر در ساعت  ۱۹:۳۰ میزبان نمایش “دعوت به دو نمایش همراه” به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان در تالار قشقایی خواهد بود .

ولی اگر قصد دارید که اجرای محمد رحمانیان را در نوبت اول ببینید می توانید ابتدا در ساعت ۱۷:۳۰ نمایش “دعوت به دو نمایش همراه” به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان را در تالار قشقایی به مدت ۹۰ دقیقه ببینید ، اگر این نمایش بدون هیچ تاخیری اجرا شود می توانید سریعا خود را به تالار سایه برای دیدن نمایش “تعبیر خواب” به نویسندگی و کارگردانی صمد آذرخش کاری از قم برسانید . اگر این برنامه را انتخاب کنید دیدن نمایش “تکه های سنگین سرب” به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی را از دست می دهید .

در هفتمین روز از سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه سنگلج می توانید نمایش “ملودی شهر بارانی” نوشته اکبر رادی و به کارگردانی علیرضا پارسی از شهر رشت را در دو نوبت ۱۷ و ۲۰ ببینید ، همچنین نمایش “وقتی ما مردگان برمی‌خیزیم” نوشته سمیرا اتفاق به کارگردانی شهاب آگاهی از تهران در دو نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تالار حافظ به مدت ۶۵ دقیقه اجرا می شود .

تالار مولوی در این روز میزبان کاری از شهر مشهد به نام “شرم و دغدغه” به نویسندگی و کارگردانی سید جواد اشکذری از مشهد در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ در تالار مولوی به مدت ۵۰ دقیقه خواهد بود .

سالن های تالار وحدت ، تالار اصلی تئاترشهر ، تماشاخانه سنگلج و تالار فردوسی در هفتمین روز از سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر اجرایی نخواهند داشت .

اگر می خواهید در روز هفتم جشنواره به خانه هنرمندان ایران بروید می توانید پس از دیدن نمایش “عاشقانه‌های فریدون” به نویسندگی و کارگردانی علی اصغر ثلاثی در ساعت ۱۷ تالار استاد انتظامی به تماشای نمایش “طپانچه خانم” نوشته محمد امیر یاراحمدی به کارگردانی شهاب الدین حسین پور در ساعت ۱۸ در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به مدت ۱۰۰ دقیقه بنشینید .

گفتنیست نمایش “طپانچه خانم” در رو هفتم جشنواره در دو نوبت ۱۸ و ۲۰:۴۵ در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر و  “عاشقانه‌های فریدون” در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا خواهند شد .

از آخرین نمایش بخش صحنه ای جشنواره تئاتر فجر می توان به “ماهی های نه ماهه ” نوشته صابر محمدی به کارگردانی مهدی تنگستانی زاده از گناوه در تماشاخانه سرو اشاره کرد ، این نمایش در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ به روی صحنه می‌رود.

نمایش های خیابانی و محیطی

در هفتمین روز از جشنواره تئاتر فجر نمایش های خیابانی و محیطی “پریگرینوس” به نویسندگی و کارگردانی جرزی زون از لهستان در ساعت ۱۵:۳۰ ، “بودن یا نبودن در میدان جنگ” به نویسندگی و کارگردانی سعید خیرالهی از دهلران در ساعت ۱۶:۳۰ ، “عروسک ها عاشق می شوند” به نویسندگی و کارگردانی سمانه موسوی از تهران در ساعت ۱۷ و “خانه” به نویسندگی و کارگردانی خداداد خدام از اراک در ساعت ۱۸ در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا می شوند .

همچنین نمایش خیابانی “مین بال” نوشته محسن مهدویان به کارگردانی صادق حسین پور از رشت در ساعت ۱۷ در باغ هنر (خانه هنرمندان ایران) و نمایش “خوشه برنج” به نویسندگی و کارگردانی محسن اردشیر از آمل در ساعت ۱۷ در محوطه برج میلاد اجرا می شود .

نمایش های بخش “به علاوه تئا‌تر فجر”

بخش “به علاوه تئاتر فجر” در روز هفتم جشنواره میزبان ۹ نمایش خواهد بود . اولین اجرای نمایش در این بخش ساعت ۱۵ در تئاتر آفتاب که برای اولین بار در جشنواره تئاتر فجر میزبان مخاطبان است آغاز و ساعت ۲۰:۳۰ آخرین اجرای این بخش خواهد بود ، در ادامه می توانید از جزئیات این نمایش ها باخبر شوید :

میزبانی تماشاخانه ارغنون از نمایش “اژدهاک” نوشته بهرام بیضایی به کارگردانی مهدی پورخیاط در در دو نوبت ۱۸ و ۱۹:۳۰

میزبانی تئاتر باران از نمایش  “صندلی ها” نوشته اوژن یونسکو به کارگردانی حسین رحیمی در دو نوبت ۱۷ و ۲۰

میزبانی خانه نمایش دا از نمایش  “آنالیز” به نویسندگی و کارگردانی سیما شیبانی در سه نوبت ۱۸،۱۹ و ۲۰

 میزبانی سالن استاد خسرو شکیبایی تماشاخانه سه نقطه از نمایش “کمد یواری” نوشته کیوان میرمحمدی به کارگردانی کاوه مرحمتی در دو نوبت ۱۸ و ۲۰

میزبانی سالن استاد رکن الدین تماشاخانه سه نقطه از نمایش آشوییتس” به نویسندگی و کارگردانی شهرام ابوالقاسمی در دو نوبت ۱۹ و ۲۱

میزبانی تماشاخانه استاد جمشید مشایخی از نمایش “نارنجیغ” نوشته محمدرضا سجادیان به کارگردانی بهادر آذری در ساعت ۱۸

میزبانی تماشاخانه استاد جمشید مشایخی از نمایش “قایقانع” نوشته محمدرضا سجادیان به کارگردانی بهادر آذری در ساعت ۲۰

میزبانی تماشاخانه موج نو از نمایش “آپارت-مان” به نویسندگی و کارگردانی کیوان سررشته در ساعت ۱۹

میزبانی تئاتر آفتاب از نمایش “کشتن کفتر چاهی” نوشته محمد چرمشیر به کارگردانی رضا حداد در ساعت ۱۵

سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تا ۱۲ بهمن‌ماه به دبیری سعید اسدی برگزار می‌شود . برنامه روزانه ی نمایش های صحنه ای و خیابانی سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر را از وب سایت تئاتر فستیوال پیگیری کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *