برنامه کامل جشنواره تئاتر استان مازندران


بیست‌و‌هفتمین جشنواره تئاتر استان مازندران برای انتخاب نمایندگان مازندران در بخش منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امروز شنبه ۱۱ مهرماه، در بابلسر آغاز می‌شود.

جشنواره تئاتر مازندران از امروز در بابلسر آغاز می‌شود

به گزارش تئاتر فستیوال ،بیست‌و‌هفتمین جشنواره تئاتر استان مازندران برای دومین بار ، امسال نیز در خارج از مرکز استان برگزار می‌شود. ابتدا قرار بود نوشهر میزبان این رویداد هنری باشد اما به دلیل آماده نشدن برخی زیرساخت‌ها، میزبانی به شهر بابلسر رسید.

برای حضور در این جشنواره ۱۹ نمایش توسط هنرمندان تئاتر شهرهای مختلف استان تولید شد که در نهایت با نظر هیأت داوران مرحله بازبینی، یوسف فخرایی، مجتبی دهدار و داریوش شافی با نظارت محمد فضلی به عنوان داور ناظر، شش اثر برای شرکت در بخش مسابقه و یک نمایش برای اجرا در بخش جنبی انتخاب شد.

«من، شیرین و آقای آلن» نوشته حسن میرزایی و کارگردانی علیرضا هنروی از تنکابن، «شب هزار و یکم» نوشته بهرام بیضایی و کارگردانی میثم زندی از نوشهر، «مالیخولیا» نوشته و کارگردانی مسعود حق‌پناه از آمل، «تئاتروف» نوشته و کارگردانی حسن میرزایی از بابل، «بی خواب در قفس» نوشته مجید دیندار و کارگردانی فرشته و فروغ پیاده‌روحی از بابل و «سلول» نوشته و کارگردانی حامد کریمی از قائم‌شهر به بخش مسابقه راه یافتند و «نگین» نوشته حمید امجد و کارگردانی علیرضا دورافکن از محمودآباد در بخش نسل جدید تئاتر استان خارج از بخش رقابتی مسابقه انتخاب شد.

داوری آثار در بخش نهایی این جشنواره را مهدی هاشمی، فردوس حاجیان و نادر برهانی مرند به عهده دارند. گروه‌ها ۳ روز اجرا می‌کنند  تا تلاش‌های چند ماهه خود را برای حضور در بخش منطقه‌ای محک بزنند.

بنا بر این گزارش ، مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۱ امروز شنبه ۱۱ مهرماه، کارناوال نمادین جشنواره از میدان شهربانی‌ تا مجتمع‌ فرهنگی وهنری امام‌خمینی(ره) بابلسر به حرکت آمد.

همچنین برنامه این جشنواره به این شرح است :

پس از مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۴ نمایش «شب هزار و یکم» در سالن آمفی‌تئاتر شهید باهنر روی صحنه خواهد رفت. نقد این نمایش پس از اجرای آن در همین سالن انجام می‌شود. اجرای بعدی در سالن بلک‌باکس مربوط به نمایش «من شیرین و آقای آلن» از تنکابن است که از ساعت ۱۷:۳۰ آغاز می‌شود. پس از این نمایش و از ساعت ۱۹، گروه تئاتر «باغ آلبالو» از بابل نمایش «بی‌خواب در قفس» را در سالن آمفی‌تئاتر امام خمنی(ره) روی صحنه می‌برند. نقد این نمایش نیز پس از اجرای آن در همین سالن برگزار می‌شود. «من، شیرین و آقای آلن» از ساعت ۲۰ برای بار دوم در بلک‌باکس روی صحنه می‌رود و پس از آن نشست نقد و بررسی این نمایش برگزار می‌شود.

در روز دوم برگزاری جشنواره، سالن آمفی‌تئاتر باهنر از ساعت ۱۱ میزبان نمایش «سلول» خواهد بود. پس از آن نمایش «مالیخولیا» از آمل در بلک‌باکس برای داوران روی صحنه خواهد رفت. نقد و بررسی «مالیخولیا» و «سلول» در سالن آمفی‌تئاتر امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. از ساعت ۱۸ نیز نمایش «مالیخولیا» برای بار دوم در سالن بلک‌باکس به صحنه می‌رود.

پس از این نمایش و از ساعت ۱۹:۱۵، «تآتروف» به کارگردانی «حسن میرزایی» در سالن آمفی‌تئاتر شهید باهنر اجرا می‌شود.

روز سوم نیز از ساعت ۱۰ نمایش «نگین» برای اجرا در بخش نسل جدید تئاتر استان در سالن آمفی‌تئاتر باهنر روی صحنه می‌رود. نقد و بررسی این نمایش از ساعت ۱۱:۳۰ در همین سالن آغاز می‌شود. از ساعت ۱۵:۳۰ نیز ورک‌شاپ «مهدی هاشمی» برای هنرمندان تئاتر استان برگزار می‌شود. از ساعت ۱۸ روز دوشنبه مراسم پایانی بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر مازندران در سالن آمفی‌تئاتر امام خمینی‌(ره) بابلسر برگزار می‌شود و آثار برتر معرفی خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *