برندگان جایزه اولیویه معرفی شدند


مهمترین جایزه تئاتر بریتانیا دیشب در لندن برندگانش را شناخت.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از هالیوود ریپورتر، در بزرگترین شب تئاتر بریتانیا که در شبی بارانی در لندن برگزار شد، نمایش «همیلتون» موفق به کسب۷ جایزه شد و دیگر جایزه‌های اصلی نیز به «فریمن»، «ستارگان در آمریکا» و «دیوانگان» رسید.

در این مراسم که در رویال آلبرت هال به میزبانی کریستین تیت برگزار شد   «همیلتون» ساخته لین-مانوئل میراندا با ۱۳ نامزدی در بخش موزیکال چشم به شکستن رکوردهای «هری پاتر و بچه نفرین شده» داشت که در سال ۲۰۱۷ موفق به کسب ۹ جایزه اولیویه شده بود.

در نهایت «همیلتون» با کسب هفت جایزه در جایگاهی برابر با «ماتیلدا» قرار گرفت که سال ۲۰۱۲ موفق به کسب ۷ جایزه در بخش نمایش موزیکال شده بود.

کسب جایزه دستاورد ویژه در موسیقی برای میراندا آهنگساز و آلکس لاکویر رهبر ارکستر این نمایش و ژیل تررا به عنوان بازیگر اصلی و مایکل جیبسون در نقش مکمل از جوایزی بود که این نمایش از آن خود کرد.

با این حال جایزه بهترین کارگردانی این بخش به سم مندس برای «فریمن» رسید که قرار است پاییز امسال به برادوی برود. جایزه بهترین بازیگر زن نیز به لورا دانلی برای بازی در همین نمایش اهدا شد.

جایزه بهترین نمایش احیا شده به «ستارگان در آمریکا» اثر ماریان الیوت رسید که نامزد جایزه تونی نیز هست. ناتان لین و دنیس گوگ نیز از همین نمایش موفق به کسب جوایز بازیگران مکمل شدند.

دیگر نمایش برنده دیشب موزیکالی با عنوان «دختری از شمال کشور» بود که جایزه بازیگر زن نقش اصلی و نقش بلند را برای شرلی هندرسون و شیلا آتیم به خانه برد.

برایان کرانستون نیز جایزه بهترین بازیگر مرد را برای ایفای نقش شخصیت هاوارد بیل به کارگردانی ایو ون هوو برمبنای نمایشنامه لی هال در نمایشی با عنوان «شبکه» برد.

جایزه اولیویه برای بهترین کمدی جدید نیز به «کارخانه عشق» ‌ از جیمز گراهام رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *