برگزیدگان چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی


اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی  ۳۱ اردیبشهت ماه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد و برگزیدگان جشنواره مشخص شدند که به شرح زیر اعلام شدند:

بخش دانشجویان تئاتری

موسیقی

لوح تقدیر، جایزه نقدی به مبلغ سیصد هزار تومان به بامداد افشار برای نمایش “برگشت افتخار آمیز مردان جنگ” اهدا می شود.

طراحی صحنه

میلاد نیک آبادی در این بخش برای نمایش “تلخ همچون خون در رگ های یرما” برنده یک لوح تقدیر و مبلغ سیصد هزار تومان از دانشگاه آزاد واحد هنر و معماری شد.

برگزیده این بخش احمد امیدزاده برای نمایش “گزارش بازگشت” بود که برنده تندیس جشنواره لوح تقدیر و مبلغ پانصد هزار تومان از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران شد.

طراحی لباس

ضمن تقدیر از شب بوطوفانی برای طراحی لباس “تلخ همچون خون در رگ های یرما” جایزه این بخش را شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سیصد هزار تومان به رضا بهجت برای نمایش “برگشت افتخار آمیز مردان جنگ” از دانشکده سینما تئاتر اهدا می شود.

بازیگری زن

در این بخش نیز فرانک کلانتری برای نمایش “گزارش بازگشت” از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و نمایش “آپارتمان شماره جنگ” از دانشگاه سینما تئاتر برنده لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سیصد هزار تومان شد.

برگزیده این بخش که برنده تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ پانصد هزار تومان به فرزانه سهیلی برای نمایش “تلخ همچون خون در رگ های یرما” از دانشکده هنر و معماری اهدا شد.

بازیگری مرد

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سیصد هزار تومان به حمیدرضا رحمتی برای نمایش “برگشت افتخار آمیز مردان جنگ” از دانشکده سینما تئاتر اهدا شد.

نوید محمدزاده برگزیده برای نمایش “این زندگی مال کیه؟” این بخش بود که برنده تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ پانصد هزار تومان از دانشکده هنرهای زیبا شد.

نمایشنامه نویسی

هیئت داوران تقدیر نمایشنامه نویسی خود را شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سیصد هزار تومان را به سید محمد مساوات برای نمایش “این روبان سیاه” از دانشکده هنر و معماری اهدا کردند.

هیئت داوران در این بخش هیچ نمایشی را شایسته دریافت جایزه ندانست.

کارگردانی

نمایش “این روبان سیاه” به کارگردانی سید محمد مساوات از دانشکده هنر و معماری و “بالاخره این زندگی مال کیه؟” از دانشکده هنرهای زیبا در این بخش تقدیر شدند و لوح تقدیر و جایزه نقدی سیصد هزار تومانی را به خانه بردند.

هیئت داوران در این بخش هیچ از نمایش ها را شایسته دریافت جایزه ندانست.

جایزه ویژه

گروه نمایش “هملت ماشین” که این نمایش به کارگردانی فرزانه اسدی است جایزه ویژه چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی در بخش تئاتری را به همراه تندیس و دیپلم افتخار جشنواره و ۱ میلیون تومان پول برای خود به ارمغان آورد.

بخش مسابقه صحنه دانشجویان سایر رشته ها(غیر تئاتری)

هیئت داوران بخش مسابقه صحنه دانشجویان سایر رشته ها(رشته های غیر تئاتری) چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران متشکل از (مهدی حامد سقائیان، حسین فرخی و شهرام زرگر) کاندیداها و برگزیده های خود را بخش های مختلف به شرح زیر اعلام می دارند.

موسیقی

هیات داوران ضمن تقدیر از وحید الهویی و وحید هوشیانی برای موسیقی نمایش ” ساعتم با مرگ تو ناکوک شد ” جایزه موسیقی را شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ دویست هزار تومان به حسین ضروری برای نمایش “پرواز پادشاه یا شاهی کیکاوس هم چند سالی بود” از دانشگاه علم و صنعت اهدا کرد.

طراحی لباس

هیات داوران تقدیر از مارال بچه لو برای طراحی لباس نمایش “اثر پرتوهای گاما برروی گل های همیشه بهار کره ماه” جایزه طراحی لباس را شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی دویست هزار تومانی را به مهسا غفوریان برای نمایش “پوچی پوچ خانم میر مازاد” از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز اهدا کرد.

طراحی نور

هیات داوران ضمن تقدیر برای طراحی نور نمایش “پدرانه” جایزه طراحی نور شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ دویست هزار تومان را به فتح الله نیازی برای نمایش “اثر پرتوهای گاما…” از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران اهدا کرد.

طراحی صحنه

هیات داوران تقدیر طراحی صحنه را شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ دویست و پنجاه هزار تومان به امین فاضلی برای طراحی صحنه نمایش “پدرانه” از دانشگاه آزاد مشهد اهدا می کند.

هیات داوران دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی چهارصد هزار تومانی را به فتح الله نیازی برای نمایش “‌اثر پرتوهای گاما…” از دانشگاه آزاد واحد تهران اهدا کرد.

بازیگری زن

هیات داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه دویست و پنچاه هزار تومان به مهسا غفوریان برای بازی در نمایش “‌پوچی پوچ خانم میرمازاد” از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز جایزه برگزیده، تندیس جشنواره و جایزه نقدی چهارصد هزار تومانی خود را به عاطفه نیک آزاد برای بازی در نمایش “طبق پایین خانه پدری” از دانشگاه آزاد امیدیه اهدا کرد.

بازیگری مرد

هیات داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه دویست و پنچاه هزار تومان به طور مشترک به حیدر رحیمی بازیگر نمایش “طبقه پایین خانه پدری” از دانشگاه آزاد ارومیه و امیر بشیری برای بازی در نمایش “پدرانه” از دانشگاه آزاد مشهد جایزه برگزیده، تندیس جشنواره و جایزه نقدی چهارصد هزار تومانی خود را به سروش طاهری برای بازی در نمایش “‌به آسمان نگاه کن” از دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۸ اهدا کرد.

کارگردانی

هیات داوران تقدیر کارگردانی را شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی چهارصد هزار تومانی را به نیما دهقانی و جاوید قادم مقامی برای کارگردانی “پرواز پادشاه یا شاهی کیکاووس هم چند سالی بود” از دانشگاه علم و صنعت اهدا کرد.

هیات داوران برگزیده کارگردانی شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ پانصد هزار تومانی را به فتح الله نیازی برای نمایش “اثر پرتوهای گاما…” از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز اهدا کرد.

نمایشنامه نویسی

هیات داوران در این بخش ضمن اهدای لوح تقدیر و جایزه سیصد هزار تومان به طور مشترک به مهسا غفوریان برای نمایش “‌پوچی پوچ خانم میزمازاد” از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و نیما دهقانی برای نمایش “‌پرواز پادشاه یا…” از دانشگاه علم وصنعت تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ پانصد هزار تومانی را به عاطفه نیک ازاد برای نمایش “طبق پایین…” از دانشگاه آزاد امیدیه اهدا کرد.

بخش مسابقه نمایش های خیابانی

بازیگری زن

هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و اهدای جایزه دویست هزار تومان به هانیه یحیایی بازیگر نمایش “‌مرد که گریه نمی کند ” از دانشگاه غیر انتفاعی قزوین جایزه برگزیده دویست و پنجاه هزار تومان و تندیس جشنواره را به ساناز روشنی برای بازی در نمایش خیابانی “آخرین روایت از شهرزاد قصه گو” از دانشگاه آزاد اراک اهدا کرد.

بازیگری مرد

هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و اهدای جایزه دویست هزار تومان به مصطفی کولیوندی بازیگر نمایش “ایستکاه وفای به عهد” جهاددانشگاهی خوزستان، جایزه برگزیده دویست و پنجاه هزار تومان و تندیس جشنواره را به حمیدرضا معدن کن برای بازی در نمایش خیابانی “سالواتوره” ‌از دانشگاه هنر و معماری اردکان یزد اهدا کرد.

طرح و ایده

هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و اهدای جایزه دویست هزار تومان به امیر بهبود نیا برای نمایش “‌سفر به آوینیون” ‌از دانشگاه علامه بحر العلوم بروجرد، جایزه برگزیده دویست هزار تومان و تندیس جشنواره را به اصغر گروسی برای طراحی نمایش “سالواتوره” اهدا کرد.

کارگردانی

هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و اهدای جایزه دویست هزار تومان به مهران نو روستا از دانشگاه غیر انتفاعی قزوین برای نمایش “مرد که گریه نمی کند”، جایزه برگزیده دویست و پنجاه هزار تومان و تندیس جشنواره را به وحید نظافت و امیر بهبودی نیا برای نمایش خیابانی “سفر به آوینیون” ‌از دانشگاه علامه بحر العلوم اهدا کرد.

بر اساس این گزارش هیات داوران سه نمایش خیابانی “مرد که گریه نمی کند”، “سفر به آوینیون” و “سالواتوره” و در بخش نمایش های آیینی نمایش “بزم و رزم” را برای شرکت در جشنواره خیابانی مریوان معرفی کرد.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ دویست هزار تومانی را به نمایش خیابانی “ایستگاه وفای به عهد” به کارگردانی مصطفی کولیوندی اهدا کرد.

مسابقه نمایش های رادیویی

افکتور

هیات داوران لوح تقدیر وجایزه نقدی دویست و پنجاه هزار تومان به طور مشترک به پریسا درخشنده برای نمایش رادیویی از دانشکده هنر و معماری و نرگس موسی پور برای حضور فعال در ۳ نمایش رادیویی اهدا کرد.

بازیگری مرد

هیات داوران ضمن تقدیر از بازی مهران زنجانی در نمایش “چشم در غبار” از دانشگاه آزاد اسلامی چالوس لوح تقدیر و جایزه دویست و پنجاه هزار تومانی را به طور مشترک به شاهرخ شهیر برای بازی در نمایش “۲۵ دقیقه به رفتن” از دانشگاه سوره و محسن گیلک زاده برای بازی در نمایش رادیویی “پدر یک خائن” از دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن اهدا کرد ضمن اینکه هیات داوران در این بخش برگزیده ای نداشت.

بازیگری زن

هیات داوران لوح تقدیر و جایزه دویست و پنجاه هزار تومانی را به طور مشترک به مهسا ایرج پور برای بازی در نمایش “۲۵ دقیقه به رفتن” از دانشگاه سوره و هانیه نجفی برای بازی در نمایش رادیویی “تاریکی” از دانشکده هنر و معماری اهدا کرد.

هیات داوران در این بخش تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی سیصد هزار تومانی خود را به مریم پاکزاد برای نمایش رادیویی “چشم در غبار” از دانشگاه آزاد اسلامی چالوس اهدا کرد.

کارگردانی

هیات داوران ضمن تقدیر و اهدای جایزه نقدی دویست هزار تومان به رضا دادشی کارگردان نمایش “پدر یک خائن” از دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه سیصد هزار تومانی خود را به وفا مصطفی پور و مبین بومی افراز برای نمایش رادیویی “چشم در غبار” از دانشگاه آزاد اسلامی چالوس اهدا کرد.

نمایشنامه نویسی

هیات داوران ضمن تقدیر و اهدای جایزه نقدی دویست هزار تومان به حمزه علی محمدی برای نمایش “۲۵ دقیقه تا رفتن” از دانشگاه سوره، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه سیصد هزار تومانی خود را به وفا مصطفی پور برای نمایش رادیویی چشم در غبار از دانشگاه آزاد اسلامی چالوس اهدا کرد.

تهیه کننده

هیات داوران ضمن تقدیر و اهدای جایزه نقدی دویست هزار تومان به مریم فلاح برای تهیه نمایش “تاریکی” از دانشکده هنر و معماری، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه سیصد هزار تومانی خود را به جعفر قلی پور برای تهیه نمایش رادیویی “چشم در غبار” از دانشگاه آزاد اسلامی چالوس اهدا کرد.

بخش مسابقه نمایشنامه خوانی

نقش خوان زن

هیات داوران در این بخش ضمن اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی صد و پنجاه هزار تومان به شکیبا فدایی برای نقش خوانی در نمایشنامه خوانی “صدای پای افرادی که ابرها را تعقیب می کردند” از دانشگاه تهران، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی خود به مبلغ دویست هزار تومانی را به امینه مزروعی برای نقش خوانی در نمایشنامه خوانی “میهمانی روشنفکری” از دانشکده هنر و معماری اهدا کرد.

نقش خوان مرد

هیات داوران در این بخش ضمن اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی صد و پنجاه هزار تومان به فریبرز کریمی برای نقش خوانی در نمایشنامه خوانی “صدای پای افرادی که ابرها را تعقیب می کردند” از دانشگاه تهران ، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی خود به مبلغ دویست هزار تومانی را به بهنام شرفی برای نقش خوانی در نمایشنامه خوانی “میهمانی روشنفکری” از دانشکده هنر و معماری اهدا کرد.

سرپرست خوانش

‌هیات داوران تندیش جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ دویست هزار تومان را فریبرز کریمی برای سرپرستی و هدایت در نمایشنامه خوانی “صدای پای افرادی که ابرها را تعقیب می کردند” از دانشگاه تهران اهدا کرد.

نمایشنامه نویسی

هیات داوران در این بخش به دلیل ضعف ساختاری و نیز عدم انتخاب موضوع و قصه مناسب هیچ اثر ی را شایسته انتخاب و تقدیر ندانست.

بخش مسابقه پوستر

در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی صد و پنجاه هزار تومانی به هورا حسینی برای نمایش “هملت ماشین” از دانشکده سینما تئاتر و تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی دویست و پنجاه هزار تومانی را به کمال کچوییان برای نمایش “خاطره ای نداشتم حتی اگر هزار سالم بود” ا زدانشگاه سوره اهدا شد.

بخش پایان نامه های نظری

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس لوح تقدیر و جایزه دویست هزار تومانی را به طور مشترک به مرضیه دهکردی برای پایان نامه نظری “بررسی جایگاه رئالیسم در تئاتر دفاع مقدس با تاکید بر دو اثر اجرا شده” و سید میثم مطهری برای پایان نامه نظری “جایگاه پژوهش و میزان تاثیر گذاری آن بر جریان تئاتر دفاع مقدس” اهدا کرد.

بخش نمایشنامه نویسی (جایزه اکبر رادی)

هیات داوران در این بخش ضمن اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی ۳ میلیون ریالی به طور مشترک به پوریا کاکاوند برای نمایشنامه “الساندروپیتزی” از دانشگاه سوره و سعید نیکو رزم برای نمایشنامه “معصومه” از دانشکده هنر و معماری، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه پانصد هزار تومانی خود را به جابر رمضانی برای نمایشنامه “اسکیس” از دانشگاه سوره اهدا کرد.

هیات داوران سه نمایش خیابانی “مرد که گریه نمی کند”، “سفر به آوینیون” و “سالواتوره” و در بخش نمایش های آیینی نمایش “بزم و رزم” را برای شرکت در جشنواره خیابانی مریوان معرفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *