بهرام ریحانی : بی اعتنایی جامعه نسبت به کودکان مبتلا به سرطان حیرت‌انگیز است


بهرام ریحانی هنرمند پانتومیم کار که به دلیل بیماری سرطان بار دیگر تحت درمان است،از بی توجهی جامعه نسبت به کودکان مبتلا به سرطان انتقاد کرد و این بی‌اعتنایی را حیرت انگیز دانست.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از ایسنا ، این هنرمند تئاتر درباره مراحل درمان خود توضیح داد: ۱۷ آبان برای دوره شانزدهم شیمی درمانی به بیمارستان فیروزگر آمدم. متاسفانه دفعه قبل در عمل جراحی، دچار عفونت شدم که باعث شد دوره درمانم طولانی‌تر شود به همین دلیل دو دوره اخیر شیمی درمانی‌ام به فاصله کمی سپری می‌شود.

ریحانی اضافه کرد: در این دوره قرار است چند آزمایش بگیرند و اگر عفونت برطرف شده باشد، داروها را تزریق می‌کنند.

این هنرمند جوان که دچار بیماری سرطان کبد است، با اشاره به ویژگی‌های این بیماری توضیح داد: به هر حال در بیماری ما پستی و بلندی وجود دارد. مدتی بود روی یک طرح نمایشی کار می‌ کردم و تصمیم داشتم آن را برای کودکان مبتلا به سرطان در تئاتر شهر اجرا کنم، اما فعلا باید تحت درمان باشم.

ریحانی با اشاره به علاقه بسیارش به هنر پانتومیم افزود: در این مدت خبرهای بدی درباره بیماری‌ام شنیدم؛ مثلا جزو نوادر است که شریان کبدی من یکی است و همین درمانم را متفاوت می‌کند. اما هیچ کدام از این خبرها نتوانست مرا ناامید کند و ذره‌ای روحیه‌ام را از دست ندادم. با این حال به دروغ وانمود نمی‌کنم حالم خوب است چون این بیماری بالا و پایین دارد و تنها چیزی که با وجود همه خبرهای بد به من امید می‌دهد، اجرای یک نمایش تازه است. به ویژه از وقتی پایم به بیمارستان باز شده است و بچه‌های مبتلا به سرطان را می‌بینم، بیشتر روی این مساله اصرار دارم.

وی با اظهار تاسف از شرایط دشوار کودکان مبتلا به سرطان ادامه داد: این بچه‌ها به هیچ کجا دسترسی ندارند و نمی‌توانند توجه افکار عمومی را جلب کنند. در این وضعیت، بی اعتنایی جامعه نسبت به این کودکان حیرت‌انگیز است.

ریحانی یادآور شد: چندی پیش یکی از برگزدیگان جشنواره تئاتر شهر، جایزه‌اش را که مبلغ ۶۰۰ هزار تومان بود، به یک کودک بیمار بخشید، او خود هنرمندی از نقطه‌ای محروم بود اما نشان داد می‌تواند ببخشد. البته منظور من فقط کمک‌های مادی نیست بلکه باید افکار عمومی نسبت به این بچه‌ها توجه داشته باشند.

وی افزود: در این جامعه هزاران کودک بیمار داریم، اما چگونه است هنرمندان برای بچه‌های غزه کار کردند ولی برای این بچه‌ها کاری نمی‌کنند؟! درست است هرجا ظلم می‌شود، ما مخالف هستیم، اما بی‌توجهی آنها نسبت به کودکان بیمار وطنی گاهی این بحث را ایجاد می‌کند که شاید گاهی به خاطر تظاهر با کودکان غزه همراه شدند.

ریحانی ادامه داد: نمایش تازه من درباره همین موضوع است و مطمئنم به زودی آن را به صحنه می‌برم.

او با تاکید بر اینکه هنرمندان نسبت به جامعه خود حساس باشند، افزود: هنرمندان باید مسئولیت کارها ‌، رفتارها و گفته‌های خود را بپذیرند. بر همین اساس طرحی آماده کرده‌ام و به مرکز هنرهای نمایشی هم ارائه داده‌ام که تلفیقی از نمایشنامه خوانی و بازی است.تجربه‌های ۹ ماه گذشته‌ام را که گاه بسیار تکان دهنده است‌، گردآوری کرده‌ام و همه اتفاقات را با سند و مدرک در طرح نمایش تازه‌ام آورده‌ام.

این هنرمند پانتومیم کار خاطرنشان کرد: ما باید نقاط ضعف‌مان را ببینیم و امیدوارم با این نمایش تلنگری به خودمان بزنیم، چرا همه منتقد یکدیگر هستیم، اما لحظه‌ای به خود نگاه نمی‌کنیم که رفتار و عملکردمان چه بوده است؟!

گفتنی ست ، بهرام ریحانی اسفند سال گذشته دچار بیماری سرطان کبد شد و از آن تاریخ تا به حال در حال درمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *