بهرام ریحانی : تئاتر قابلیت ایجاد معجزه را در تمام ابعاد زندگی دارد


بهرام ریحانی هنرمند پانتومیم می‌گوید اگر چنانچه به یاری خدا سلامتی خود را بدست آورد، بعد از آن در تمام اجراهایی که در سراسر دنیا خواهد داشت بر این نکته تاکید می‌کند که تئاتر قابلیت ایجاد معجزه را در تمام ابعاد زندگی دارد و این مهم‌ترین درسی بوده که بیماری‌اش به او آموخته است.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، بهرام ریحانی هنرمند پانتومیم کشور که از ماه‌های پایانی سال ۹۲ با بیماری سرطان کبد دست و پنجه نرم می‌کند در رابطه با وضعیت درمانی خود گفت: هفته گذشته هفدهمین دوره شیمی درمانی خود را پشت سر گذاشته و هجدهمین دور شیمی درمانی‌اش هجدهم آذرماه انجام خواهد گرفت.

او با بیان اینکه من همیشه خود را مدیون و بدهکار تئاتر می‌دانم و طلبی از تئاتر ندارم، بیان داشت: خدارو شکر به لحاظ هزینه درمانی مشکلی ندارم اما مهم‌ترین نکته در درمان این بیماری انرژی و دلگرمی است که از انسان‌های شریف و قدردان دریافت می‌کنم.

این هنرمند جوان و شناخته شده پانتومیم کشور امید،انگیزه و استقامت را از مهم‌ترین مولفه‌هایی عنوان کرد که در مبارزه با این بیماری حرف اول را می‌زند و ادامه داد: مسائل مالی در مبارزه با این بیماری در اولویت دهم و یازدهم نیز قرار نمی‌گیرد.

ریحانی خاطرنشان کرد: در این مدت انسان‌های شریف و بزرگواری در کنار من بوده‌اند که با همدلی و پیام‌های ارزشمندشان باعث ایجاد انگیزه و دلگرمی من شده‌اند.

او بیان داشت: طبق انتظاری که داشتم مسئولین و خانواده تئاتر با قلب‌های خود من را همراهی کردند و این همدلی در واقع بزرگ‌ترین کمک بود آنچنان که اگر از من پرسش شود که آیا ۱۰میلیارد کمک مالی در بهبود این بیماری تاثیرگذاری بیشتری دارد یا دلگرمی و همراهی مدیران و اعضای شریف خانواده تئاتر، پاسخ من بی شک دومی خواهد بود.

این هنرمند جوان با اشاره به شمار زیاد کودکانی که گرفتار چنین بیماری هستند و علیرغم مشکلات مالی ناچار به پرداخت هزینه‌های چندین میلیون تومانی بابت درمان خود هستند و صدایشان نیز به جایی نمی‌رسد، تصریح کرد: گلایه کردن کار هنرمند نیست چرا که من خون خود را رنگین‌تر از کودکانی که با وجود فقر و نداری به سختی با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند نمی‌دانم.

او اظهار کرد: با وجود اینکه تعداد معدودی با خباثت تمام در این مدت به گونه‌ای با من رفتار کردند که قلب من را شکستند که گوشه‌هایی از آن را نیز در مراسم خاکسپاری زنده یاد مجید بهرامی به زبان آوردم، اما گمان نمی‌کردم که هنوز انسان‌های شریف و بزرگوار بسیاری وجود داشته باشند که امید و انگیزه را در من زنده نگه دارند.

ریحانی ضمن قدردانی از حسین طاهری مدیر اداره کل هنرهای نمایشی جهت فراهم آوردن شرایطی برای اینکه او بتواند علیرغم بیماری و وضعیت نامناسب جسمانی در روز ۱۸مردادماه سالجاری در سالن اصلی تئاتر شهر به اجرای نمایش بپردازد، از این روز به عنوان معجزه تئاتر یاد کرد و گفت: بعد از اجرای این نمایش بنابر اظهارات پزشکان علیرغم اینکه پیش از این با وجود ۸ دوره شیمی درمانی نه تنها بهبودی در وضعیت جسمانی من حاصل نشده بود بلکه توده‌های سرطانی بزرگ‌تر هم شده بود، وضعیت درمانی من رو به بهبود رفته است.

او ادامه داد: آرزو می‌کنم هر روز من مانند روز ۱۸ مردادماه باشد که مانند یک فرد سالم رفتار کردم و تنها احساسی که نداشتم احساس بیماری بود و این نشان‌دهنده این است که تئاتر می‌تواند معجزه کند.

ریحانی با تاکید بر اینکه تئاتر تنها به روی صحنه رفتن و گفتن چند دیالوگ و انجام چند حرکت بدنی نیست، اظهار کرد: تئاتر بدون در نظر گرفتن جنبه‌های انسانی تنها یک سرگرمی است که حتی می‌تواند مبتذل باشد به طوری که از قضا گاهی اوقات نیز متاسفانه این گونه است.

او با تاکید بر اینکه تنها جنبه‌های انسانی است که به تئاتر قداست و شرافت می‌بخشد بار دیگر یادآور شد: در این ۹ماهی که با این بیماری مبارزه می‌کنم حضور و دلگرمی مسئولین و خانواده تئاتر مانع شده است که احساس فردی شکست خورده را داشته باشم و با وجود اینکه نمی‌دانم این بیماری چه میزان به طول خواهد انجامید اما اطمینان دارم که پایان این بیماری پایان غم‌انگیزی نخواهد بود .

این هنرمند شناخته شده پانتومیم گفت: اگر چنانچه به یاری خدا سلامتی خود را به دست بیاورم بعد از آن در تمام اجراهایی که در سراسر دنیا خواهم داشت بر روی این نکته تاکید می‌کنم که تئاتر قابلیت ایجاد معجزه را در تمام ابعاد زندگی دارد و این مهم‌ترین درسی بود که این بیماری به من آموخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *